måndag 2 mars 2009

Jag tror att jag kommit till insikt...

...om vad jag vill bli när jag blir stor. Egentligen har idén funnits där ganska länge. Men det har inte slagit mig att det är det jag vill göra. Men nu så har jag nog bestämt mig. Till och med kollat på utbildningar och eventuella lärlingsplatser.

För lite mer en ett år sen, praktiserade jag hos en lokal guldsmedsaffär, just för att jag tycker det är kul med smycken. Berättade detta för K och fick ett liknande svar: Kul att du ska bli silversmed! Blev lite fundersam i och med att jag skrivit guldsmed. Några månader senare följde jag med henne och hennes mor till en healare. Och under healingen sa P att jag skulle bli silversmed, inte nu, men längre fram i livet. Jag tittade på henne och sa: K sa samma sak för några månader sen.

Tänkte lite på det ett tag, men efter att ha hört några negativa kommentarer från omgivning, arbetsförmedlingen om att det inte finns nån framtid i yrket, man måste ha vassa armbågar, svårt att tjäna på det, så gav jag upp tankarna, la dem i en låda med lock som sedan glömdes bort. Kan ju säga att många av mina idéer här i livet hamnar där för att jag inte har haft ork att stå på mig många gånger eller helt enkelt tappat lusten när jag inte fått utlopp för mina tankar och idéer.
Men satt och läste några inredningsbloggar och drömde mig bort i deras vackra hem, för att i nästa sekund inse att lådan ramlat ner från den gyllene hyllan och en lapp flög ut och landade vid mina fötter. Tog upp lappen och läste de rader som stod: Jag vill bli silversmed.
Så nu j*vlar ska ingen få stoppa mig med sina negativa tankar. So what, om jag inte kan försörja mig på det...till en början. Men sen kommer jag klassa ut de stora. Hihihi skojja bara, men vem vet ;) Kan ju alltid börja smått och ha det på sidan om (framtida) jobb tills det går så bra att jag överlever på enbart det. Kanske kan kombinera det med tavlorna, foto osv.
Tavlorna föresten går ju så där, får in 2-4 beställningar per år. Men just nu känns det skönt att det inte blir så mycket, så mycket annat som tar av min energi att jag inte känner att jag kan göra ett bra jobb så nu tar det lite väl lång tid innan jag är nöjd med tavlan så jag kan lämna ifrån mig den till beställaren. Men nu blev det ett litet sidospår.

Vill tacka K & P för ordet Silversmed. Kanske är det rätt tid nu, då det plötsligt dök upp igen.

Kramar

1 kommentar:

  1. Heja heja!!! Det är så rätt!!! :)
    DU MÅSTE TRO PÅ DET DU GÖR. DU ÄR JU EN KONSTNÄRSSJÄL och då ska du vara kreativ.
    Har du sett filmen "The secret"??? Om inte- GÖR DET NU!!!
    Du kan kanske ha en verkstad hemma? Jag lovar att det blir bra.
    Kramar
    K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...