fredag 15 juni 2012

En möjlig affärsidé!?!

I vår skrubb på ca 2 kvm är ett kaos. Vill gärna förvandla det till ett kreativt kaos men med ordning och reda. Den speciella ordning som gäller just nu är att allt ligger överst...bortsett från det man behöver som antingen ligger längst in eller underst. För att komma åt tex lakan får jag antingen stoppa in en fot om det går, kräla över högen, leta med handen i det som ska föreställa garderob (står längst in) och hoppas att man får tag i det man söker. Alternativet, som visserligen är betydligt mer träffsäkert men otroligt mycket jobbigare, är att plocka ut allt som står framför garderoben, ta det man behöver å sen ställa in allt igen....nä inget för mig. SÅ nu har jag funderat i om jag ska skaffa ordning, en skrubb o arbetsplats i ett. Alltså ett kreativt kaos.

Så nu medans lilleman sover så googla jag inspiration. Men som vanligt brukar man hamna på helt andra sidor..vilket jag nu gjorde. Hittade en super läcker grej (tycker jag iaf), som faktiskt inte finns i sverige. Inte vad jag kunde se iallafall. Däremot hitta jag svenska bloggar som skrev om dessa och ville ha dem.
Företaget som gör dessa finns i Schweiz och tänkte först att man skulle kontakta dem för att start det i sverige. Men det var tills jag såg priset....2241 euro. Riktigt så snygga var de inte.

Så nu börjar tankarna komma om att man kanske kan kolla upp hur det är med patent och copyrights. Om det inte är några problem kanske man kan starta egen tillverkning av dem. För om man bara "snor" själva idén men utformar en egen design på dem - hur blir det då??

Tror jag ska prata lite med kloka och ärliga vänner för att få en bild om det kan vara något att satsa på.

3 kommentarer:

  1. kör hårt bruden!!!! Du är så himlans kreativ! Finns en arbetslös, men arbetsvillig tjej här om du behöver en till hjärna eller två händer :)
    // AnnSofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får ta en fika ngn dag å prata tycker jag:-). Kramar

      Radera
  2. Absolut! Go for it! koll bara upp lagen och se till att kostnaden att starta inte e för hög. Du e så ortoligt duktig och jag tycker du borde ta tillvara på din talang (vill nu veta vad det e!!!). By the way, Lutt ser ut som Jack Osbourne.

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...