onsdag 3 oktober 2012

Inom mig växer en stor skaparlust, men vet dock inte vart jag ska börja någonstans, eller vad jag vill göra.
Men har iallafall två "små" projekt framför mig. Ena är en stor väggmålning ovanför soffan. Tröttnat på mina modesty-tavlor. Vill gärna göra om hela vardagsrummet, men projektet är för stort för plånboken just nu, så då tyckte jag att en väggmålning XL är ett billigare allternativ. Ska bara bestämma vilken gråfärg jag ska ha som bakgrund.
Sen ska jag ta och få lite ordning i våran skrubb. Meningen är att det ska bli en kombi av ett arbetsrum för mig och ett förråd - ett stock-workroom. Så jag försöker tänka till lite för att utnyttja väggarna så mycker som möjligt, eftersom det bara är 1.14 *1.74 m. En chans att försöka bota klaustrofobin...

Gammal bild på vårat vardagsrum, men den enda som var tillgänglig

Gjort om lite hemma, nya blommar och nya lampor. Dock sitter det andra lampskärmar på nu, lite större.
 En av de roligaste delarna med jobbet är att skylta om. Här är min miljöbild med tapeten Lilleby kids från boråstapeter samt min uggla och fåglar
Hvila Gårdens pippifåglar och uggla
Har även varit till Falun och träffat läkare. De valde att inte behandla tumören då den inte påverkar hormonbildningen idagsläget och medicinen som krymper tumören fungerar bara under tiden man äter den och när man slutar börjar tumören oftast växa igen. Så istället för en massa biverkningar av mediciner så tyckte de att det var bättre att låta den växa och sen operera den längre fram. Så jag ska på återbesök om ca 1 år, lämna nya prover och ny röntgen om ett år. Så det känns som en lättnad eftersom jag inte vill peta i mig medicin, speciellt om den inte fungerar under lång tid. Men nu väntar jag på tid till vårdcentralen för att utreda varför jag svimmar så ofta.

Ha det gott goa vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...