lördag 12 januari 2013

Allt löser sig

Allt löser sig är är något jag ofta säger och en del påpekar att jag säger så om allt. Men det är ju så, allt löser sig.

Liam och jag har legat sjuka hela veckan, Liam är den som drabbades värst med hög feber o infektionsutlöst astma. Blev en tur till lasarettet och fick ut ny medicin för astman. För att skryta lite så är min prins enormt duktig hos läkaren. Låter läkaren undersöka honom utan protester, och när blodprov ska tas sticker han fram fingret och säger inte ett ljud. Inte vet jag om det hela bottnar i att han är tok för van att träffa läkare eller om att han vet att han får köpa sig något efteråt.
Ringde på förstärkning denna vecka, min mormor fick komma och ta hand om Liam när vi jobbade... Ja jag vet, jag har fortfarande inte lärt mig att lyssna på kroppen och vara hemma när jag är sjuk.

Ner på arbetsförmedlingen och skrev in mig som arbetslös i tis, i fredags blev jag erbjuden en tjänst på Colorama. Tackade ja utan att blinka. Börjar den nya tjänsten den 4:e februari.
Så allt löser sig. Är så enormt glad, för även fast jag inte blir stormrik så har jag ett arbete jag tycker om och där jag hela tiden utvecklas.

Kram från en glad tjej

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med jobb! Grattis :) vad är det för typ av tjänst du fått? Krya på ER nu oxå! // AnnSofie

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...