torsdag 23 juli 2009

Veckan som gått...

Ett tag sedan jag blogga. Inte haft ork eller lust. Datorn har bara krånglat så då ger man lätt upp.

Rapport från förra veckan:

Måndag: Inget speciellt hände...
Tisdag: Precis som måndagen
Onsdag: Brorsan kom och vi åkte till Orsa och gick på yran. Jag var chaufför, då jag skulle jobba dagen efter. Jätte kul att träffa kompisar som man inte sätt på länge. Höjdpunkten var när brorsan bestämde sig för att surfa ner för trappan på ett askfat, vilket resulterade i att han åkte in i dörren med hakan först så dörren hakades av från sina gång järn. Stod en bit innanför dörren då en av ordningsvärdarna sa åt mig att kolla till min bror. Tittade ut genom dörren men såg han först inte förrens jag tittade ner. Brollan blev öm om hakan men idag mår både dörren o Brorsan bra. Kom hem 03.30 på morgonen efter att ha fått väjat för 2 rävar o 2 rådjur.
Torsdagen: Jobba kort dag, bara 4 timmar, riktigt skönt faktiskt. Var på visning på ett otroligt vackert hus. Som jag så gärna vill ha, men efter en veckans betänketid har vi beslutat att inte lägga bud. Hjälpte min svägerska o hennes man att tapetsera på kvällen.
Fredagen: Efter att jag slutat jobba åkte vi till Helvetesfallet och Storstupet. Otroligt vackert
Lördagen: Efter jobbet satte vi kurs mot Mörkret och Njupeskär. Tog en avstickar till trängseldammen för att bror min skulle få se det. Resan upp tog evigheter, då det skedde en mc-olycka nån mil innan Särna. Hörde i efterhand att mc-föraren vårdas i Uppsala för bäckenskador med mera. Hört två olika versioner om vad som orsakade olyckan, så jag vet inte vilken som är sann.
Men väl framme i Njupeskär väntades en liten promenad på ca 2 km fram till fallet. Tänk det är 3:e gången jag är upp på 6 år och denna gången var första gången jag såg fallet. Första gången, så hann det bli mörkt och första snön kom så då såg vi det inte. Andra gången hade vi hundarna med oss och det började regna så himla mycket att fallet inte syntes. Men denna gången hade vi tur med vädret och landskapet är sååå vackert. Rekommenderar alla att åka dit. För att se bilder därifrån klicka här.
Söndag: Körde brollan till bussen på morgonen. Började rensa ur källaren på lite(?) bråte, tills jag upptäckte att det faktiskt lever spindlar där...urrk! Gav upp efter det.
Måndag: Första dagen på ytterligare en 6-dagars vecka. Min kropp bara skriker av smärta, men bara att bita ihop.
Tisdag: Jobb, jobb, jobb och skogspromenad med hundarna på kvällen.
Onsdag: Jobb, jobb, jobb. Sen ut i skogen med hundarna så de fick dampa av sig innan vi begav oss in till Orsa för yran. Hade med oss hundarna denna gången och det är ganska intressant att studera folks reaktioner när de får syn på hundarna, dessa "farliga" kamphundar som äter små barn till frukost och gamla tanter till middag. Många viker av, varnar sina barn för hundar, en del skriker rakt ut och en del kommer fram för att ställa frågor om rasen, klappa och gosa. En kvinna som jag uppskattar vara i 50-års åldern kommer fram och ställer sig nån meter ifrån oss. Frågar vad det är för ras. Amstaff svarar jag. Jaha får jag klappa frågar hon. Absolut sa jag, men jag måste varna för att de är kontaktglada sa jag. Haha skrattar hon-jag vet. Tittar frågande på henne och hon berättar att hon har en renrasig Pit Bull hemma. Gissa om jag tappa hakan. Sen blev det en massa prat om raserna.
Idag: Jobbat som vanligt. Bara två arbetsdagar kvar, sen är jag ledig sön och måndag.

1 kommentar:

  1. oligt att se bilder från Njupeskär. Jag har inte varit dit sedan jag var liten!
    KRAM!
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...