måndag 27 juli 2009

Fått en ny liten vän...

Det hela började med att jag av nån anledning slängde ut ett öga genom fönstret och där kommer den i full fart springandes över gården. En igelkott!! Jag börjar leta efter kameran, springer ut på trappen och sätter mig där o börjar plåta. Inser senare att jag har för lång slutar tid inställd så bilderna blir dåliga. Men när jag lagt ifrån kameran så vänder igelkotten håll o traskar rakt mot mig. Den försöker ta sig upp på trappsteget men då öppnar dörren o ut kommer mannen men mat till vår lille vän.
Den äter som bara den, tittar till den flera gånger och till slut somnar den vid trappen. Några timmar senare efter att vi tröttnat på hundarnas pip bestämmer vi oss för att flytta på kotten så att hundarna inte gör den illa. Benke gör de första försöken o den fräser o låter allmänt farlig. Så jag går ner o sätter mig brevid kotten o pratar. Men då jag inte får nån respons flyttar jag mig längre mot gången o sätter mig på huk. Då kommer kotten mot mig, går fram till mig och försöker klättra upp för benen. Sitter så en stund, sen reser jag mig upp o går bort från gården o kotten följer med så snällt. Benke står på trappen o bara ler när han säger: Första gången jag ser någon promenera med en igelkott. Vi går sakta bort mot parkeringen, så hundarna inte ska komma åt den. När jag tycker att den är på säkert avstånd vänder jag mig om o går mot huset. Gissa vem som följer efter?!! Jo kotten, sååå söött!! Så vi upprepar proceduren o går mot parkeringen igen och sen vänder jag mig om o småspringer tillbaks mot huset. Tror kotten kom efter för hundarna intresserade sig såå för en buske.

Dagen började med att kliva upp kl 06:00 på min lediga DAG!! Skandal!! haha! Skulle köra Benke till jobbet så jag kunde ha bilen. Sen när jag kom hem så tog jag en rask 40 min promenad med hundarna. Hundarna sov gott efter det tills jag började skramla med matskålarna.
Kl 10:00 åkte jag o hämtade upp kompis N och vi begav oss ner på mora och fikade på Kaffestugan och pratade en massa gojja om allt o inget. Sen kikade vi runt i affärer. Följde med henne hem en sväng innan jag körde henne till jobbet, ligger ju ändå så på vägen hem. Sen var det hem o ut med hundarna en halvtimme innan jag var tvungen att åka o hämta Benke på jobbet. Det tog 25 min att ta sig genom Mora, j*vla underbara turister som får Mora att leva, men blockerar vägen. På vägen hem köpte vi hem kinamat, underbart gott!!
Sen efter maten blev det ut i skogen en stund, men det dröjde inte så länge innan vi gav upp då myggen drev oss till vansinne o bet både oss o hundarna.

Mått så konstigt idag, känt mig orkeslös och svimfärdig. Mått illa och varit extremt hungrig, men inte velat äta pga illamåendet, men konstigt nog gick illamåendet över varje gång jag åt men kom tillbaks så fort jag slutat äta??? Inte orkat städa som jag hade tänkt, men får ta det imorgon efter jobbet och middagen. Mamma bjuder oss nämligen på mat imorgon, min lillebror och min (låtsas)lillasyster är här i Dalarna så hon tänkte samla alla. Ska bli såå kul. Brollan träffade jag visserligen för en vecka sedan, men syrran har jag inte träffat på snart 2 år.

Ska ta mina sista krafter och gå en kvällsrunda med hundarna. Blir bara en liten, för jag mår inge vidare. Men hundarna måste ut o mannen sover sedan 18:00.

Go natt kramar

1 kommentar:

  1. Hej tjejen! Är du ite gravid då? ;) Annars magkatarr?
    Hoppas du mår bättre nu iaf! Kram Lotta

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...