måndag 21 december 2009

Att jag aldrig kan hålla räkningen..

..nu är jag efter igen, jag verkar inte kunna hålla reda på vilken veckan jag är i. Trott att jag ska gå in i vecka 20 denna vecka, men när jag nu under kvällen börja tänka efter så är jag faktiskt i vecka 21. Allt så har jag passerat halvlek med en vecka o missat det. Men så missade jag att det faktiskt har varit lucia...inga lussekatter i år med andra ord.

Inser att jag även inte har bloggat på länge. Har en massa inlägg jag tänkt lägga in med kort o annat. Men då jag min drull-fia, har slarvat bort programmet till kameran, så jag har en himla massa kort jag vill lägga ut men kan inte tömma kameran.
Men de får komma när jag hittat det.

Jag har haft en liten form av julstress, funderat hur jag ska hinna med allt som ska göras innan jul. Eftersom vi ska fira jul hemma hos oss så ska vi fixa den mesta maten. Den är visserligen redan handlad, men det skinkans ska griljeras, revbenen marineras, div röror ska göras o småost.
Sen ska de sista klapparna inhandlas, julgranen ska upp...kanske är det dags att stryka julgardinerna o sätta upp dem...men bara kanske.
Sen har jag en tavelbeställning att göra tills på onsdag, men har kommit halvvägs så den är den sak jag har minst ångest över. Mest bara orolig för att de inte ska bli nöjda med den.
Anledningen till varför jag känt ångest är för att jag inte vet hur jag ska hinna med allt, då jag jobbar till 18 varje dag. Men så idag satte jag mig ner med T för att diskutera mitt schema då jag hade många komptimmar att ta ut innan jag slutar. Så nu kom vi fram till att jag ska vara ledig imorgon, jobba 3 timmar mindre på ons och även sista veckan jobba kortare. Så nu känner jag hur lugnet sveper sig över mig. Funderar faktiskt på att dra på mig mer saker imorgon, som att baka. Grymt sugen på saffrans/vanilj/mandelmassa-bullar, eller kak-skorpor mums...

Nä nu ska jag se på constantine och försöka förstå den denna gången.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...