onsdag 9 december 2009

Hos BM idag

Var till Barnmorskan idag, kollade vikt osv. Åh lyssnade på bebbens hjärtslag, vilken härlig känsla, vilken upplevelse-DET ÄR PÅ RIKTIGT!! 152 slag/minuten. Enligt gammal sägen så är det en flicka om det är över 140 slag.
Har varit orolig för min viktuppgång men den är helt normal enl BM, jag följer viktkurvan perferkt!
Har som sagt dille på clementiner, vilket oxå sägs tyda på att det är en flicka, äter ca 1.5 kg på 2 dagar. En kompis sa att hans ex fick njursten av att äta äpplen under graviditeten. Frågade henne o hon bekräftade det. Hon åt 10 äpplen om dagen.
Pratade med BM om det idag o hon bara skratta o sa att det var iallafall en hälsosam dille jag fått. Sen sa hon att om jag hade nån i släkten som drabbats av njursten så var det större risk att jag drabbades av det om jag äter för mycke c-vitamin. Titta lite ängsligt på henne o sa att JAG, lilla jag hade haft njursten tidigare. Då ler hon o säger att det kan vara bra att minska ner på clementin intaget....hmm suck!

Nä nu ska vi ta en tripponad med hundarna. (Tripponad=Diezel går inte som han ska, han trippar, där av tripponad, tripp o promenad tillsammans =))


Kram på er

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du kan prova att ringa eller maila henne. Detta året skulle hon bara ha kurser, ev bara ta emot gamla kunder, inga nya. Men jag vet inget om kommande år, så kontakta henne och fråga!

    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...