söndag 12 augusti 2012

Äntligen fått svar

Läkarna i Uppsala har kollat på mina bilder nu. Tumören är 7*4 mm. Så de anser att en operation inte är aktuell, så de föreslår medicinering. Så Mora VC har skickat remiss till Falun så förhoppningsvis så får jag komma dit om några veckor. Läkaren i Mora trodde inte att det skulle ta så lång tid eftersom jag har symtom. När jag börjat medicineringen så följer Mora upp mig kontinuerligt.

Måste säga att jag är enormt lättnad över att inte behövas opereras. Nu hoppas jag att medicineringen kommer att fungera och att jag inte mår dåligt av den. Men mest av allt ser jag fram emot att bli av med huvudvärken, tröttheten och alla hormonproblem.

Nåja, nog om det. Haft en underbar helg, lördagen bestod av grillning med kollegorna och idag har vi tillbringat dagen på Tomteland. Tack snälla underbara, gulligaste Ann-Sofie för att du gav oss en perfekt dag. Till och med vädret var strålande.
Efteråt stannade vi till hos min svägerska så kusinerna fick leka lite.

Är starkt sugen på att starta eget, pratat med arbetsförmedlingen om det och de tycker att det bara är att köra. Så jag ska kontakta näringlivskontoret för hjälp. Men jag vill ha ett jobb, så jag kan driva detta på sidan av för att testa om jag vill hålla på med det, om det är lönt överhuvudtaget. Tror jag ångrar mig om jag inte försöker iallafall. Funkar det inte, nä men då har jag iallafall försökt.

Tipsa mig gärna om sidor som innehåller nytta tips om att starta eget!

1 kommentar:

  1. Helt underbart skönt för dig och er att slippa ännu en operation!! Hoppas bara att medicinen fungerar som den ska.
    Vad roligt att höra att Ni hade det kul på Tomteland:) Min lilla skrutt somnade i bilen på vägen hem, hann knappt komma ut från parkeringen :)

    Tycker verkligen du ska våga starta eget!!
    Du är ju supermodig och har en massa bra idéer :) Kraaam! //AnnSofie

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...