onsdag 15 juni 2011

Monster

Vissa har dem under sängen eller i garderoben, men jag hade en i äggstocken.
Var till läkaren idag, fick svaret av analysen av det de sa var en cysta. Men det visade sig att det var en tumör, en godartad sådan. Me so happy, var jublande glad i 10 minuter. Nå ja jag är fortfarande glad att den är godartad. Tumören kallas för Teratom. Ordet härstammar från grekiska ordet Teras och som betyder monster på svenska. Dessa bildas under fosterstadiet, så jag har alltså hade detta monster i mig sen jag föddes. De kallas monster av den anledningen att man finner tänder, ben och brosk inuti tumören. Förr i tiden trodde man att Teratom uppstod om mamman hade haft sex med djävulen. Började skratta när jag hörde det, för hemnumret vi hade som små, och som pappa fortfarande har slutar nämligen på 666. Haha håll med om att det är komiskt.

Iallafall så tog läkaren massa nya prover för att få ett svar på varifrån min infektion kommer. De gjorde ett nytt ultraljud, och det var här min glädje sjönk en aning. Det visade sig att jag fått en custa i den äggstock de nyss opererade bort tumören ifrån. De trodde tidigare att det var en varblåsa alt en blåsa med sårvätska. Men dagens ultraljud visade en cysta. Kände bara å nej, men cystor kan ju komma och gå och förhoppningsvis är det så nu med. Men jag ska tillbaks på kontroll igen om någon månad. Skulle den mot all förmodan inte försvinna och jag har ont av den igen så blir det operation igen. Men det hoppas jag inte på.

Nä nu drar åskan sig närmare. dags att sluta
Ha det gott

1 kommentar:

  1. Monster??? Har jag aldrig hört talas om!!! :-O Huga *.*
    Men gud så skönt att det var en godartad tumör!!! PUH!!!
    Nu får vi verkligen hoppas att du slipper operation igen och allt vad det för med sig.
    Ha en härlig sommar!
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...