tisdag 8 november 2011

I´m not weird, I´m a limited edition...

En del tittar konstigt på mig, skakar på huvudet, en del skrattar åt mig medans andra skäms. Men det är bara att inse att jag är som jag är och att jag äger en del egenheter som kanske inte alla "normala" människor äger.

Att jag är klantig är det nog inte många som har missat.
Älskar att hoppa i vattenpussar, pojkarna kallar mig knasig

Men härom veckan kom jag på mig själv med att använda blinkersen i kurvor, hur länge det har pågått har jag faktiskt ingen aning om. Men antar att det är ett tag, för varje gång jag kommer till en kurva, ja då blinkar jag. Sen kommer jag på mig själv och tokskrattar och dumförklarar mig själv. Bilisterna bakom måste tro jag är helt pantad.

En annan tvångstanke jag har är att när jag ska betal parkeringsbiljett måste jag alltid känna efter ifall det ligger något mynt i returrännan. Antar att de flesta av oss gör det, men om det ligger ett mynt däri så ropar jag: JAA! Jag vann en (tex) femma!. Ofta brukar jag göra detta när jag har någon vän eller någon i familjen med mig, för de brukar oftast skämmas. Men idag när jag hade parkerat och fann en femma i returrännan så skrek jag högt, trots att jag var ensam: JAA!! Jag vann en femma! Den gamla damen bakom mig tittade på mig med stora ögon och backade sakta bakåt, insåg att hon måste tycka att jag är en galning på rymmen - så jag log och sa: Äntligen gav denna maskin en utdelning, oftast brukar jag förlora när jag spelar på dessa spelmaskiner. Men tyvärr hjälpte det inte, för hon gick därifrån och satte sig i sin bil... Ooops!

1 kommentar:

  1. Hihi!
    Vissa förstår inte skämt. Här kan man man prata med folk mer än man kan hemma. När jag kommer till Sverige och pratar med folk som står bakom mej i kön beter de sig som att jag e knäpp med:)
    Fortsätt att vara underbara DU!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...