tisdag 8 november 2011

Seansen!

Efter önskningar från er tänkte jag dela med mig av min upplevelse från seansen.

Hur en seans går till, vad ett medium gör etc tycker jag är svårt att förklara, bäst att ni söker på nätet. Enkelt förklarat kan man säga att precis som vi kopplar upp oss mot internet via en dator, kopplar de upp sig mot andevärlden. Andarna ser att de är online och skickar information genom dem. Så ett medium är ett redskap kan man säga.

Iallafall för att göra en lååång historia så kort som möjligt, så har jag, så länge jag kan minnas både, sett, hört och känt av andevärlden. Om jag ser, hör eller bara känner är beroende på var i livet jag befinner mig. Hur man mår och så vidare. De senaste åren har jag bara kännt eller sett i ögonvrån. Iallafall det senaste året har jag kännt närvaro, både i det nya huset och det gamla. Har även börjat märka att Liam ser och känner. Men det är en annan i historia. När jag känt närvaron här hemma har jag fått hjärtklappning, svårigheter att andas, tyngd över brösten. Vill bara nämna det för det kommer igen i det jag upplevde under seansen.

Seansen
Även fast jag tror på andevärlden, varit med om många saker så är jag ändå skeptisk till det.

Mediumet, Pia, kommer till K någon timme tidigare. Så vi sitter och dricker kaffe och pratar. Känner att jag vill vakta min tunga, vill inte försäga mig. Iallafall så säger Pia till mig att hon skulle vilja ta hjälp av mig, att jag ska stå bredvid henne och hjälpa henne. Gissa om jag blev paff och lite rädd. Hur ska jag kunna göra något sådant?

Seansen börjar,jag börjar må illa och känner mig svag, Pia berättar att hon har en man hos sig i 80-års åldern. Hon får problem med magen med honom och problem med andningen. Hon berättar att han är lång och mager. Hon undrar om någon känner igen honom. Jag tänker att det kan vara morfar, men säger inget - kan ju vara någon annan. Hon fortsätter berätta att han var sjuk den senaste tiden i livet och var sängliggande på slutet. Illamåendet stiger, en tyngd över brösten och svårt att andas. Säger att det kan vara min morfar, men känner inte igen magproblemen. Så hon frågar om jag har problem med magen, det stämmer ju. Hon berättar om morfar att han var kreativ, tyckte om att jobba med händerna. Ville se bra ut, bar skjorta och hängselbyxor. Medans hon pratar, sätter hon ena handen på höften, precis som jag minns att morfar stod. Helt fascinerande!
Hon säger även att det har varit mycket runt omkring mig, att både mamma och mormor har varit dåliga. Morfar hälsar att deras tid inte är kommen och när den gör det kommer han att ta emot dem.
Morfar berättar för henne att jag har ett barn som håller mig fullt sysselsatt och att jag ska sluta tycka att jag är en dålig mamma, Morfar säger att jag är en bra mamma. Hon berättar även att jag och morfar hade en speciell kontakt, att vi var bästa vänner. Så lyfter han på hatten och bugar. Morfar hade en sk gubbhatt som han lyfte på när han levde. Han talar även om att jag inte ska vara så mörkrädd för han finns där och lyser upp min väg. Pia frågar även om namnet Lennart, sa att jag kände en men han lever. Sen slog det mig att mammas fasters man hette Lennart och han dog tidigare i år. En nära vän till mormor och morfar hette också Lennart. Hos dem var jag mycket hos när jag var hos mormor och morfar.
Kan tala om att mina tårar rann. När de andra fick sina hälsningar så kände jag inte samma sak som jag gjorde när morfar kom. Pratade med Pia om detta efteråt och hon sa att varje gång jag känner så, så är det morfar som är hos mig. Det är hans sätt att tala om att han är här.

Efter hälsningarna gjorde Pia 2 st så kallade psychic reading. Hon målar bilder som hon sedan läser in energin från en person.
Jag var en av dem som hon läste av, tänker inte gå in på vad allt hon sa, det är alldeles för känsligt. Men allt hon sa stämde. Hon sa att jag hade 3 barn, stämmer ju. Tre underbara barn, ett biologiskt och två bonus. Att jag inombords är stressad men det syns inte utanpå. Att jag måste prata mer om mig själv, inte hålla allt inombords.
Hon sa även att jag ska ta vara på min gåva och utbilda mig till medium. Inte nu, men i framtiden.
Jag är helt fascinerad, den bästa kvällen på länge.

2 kommentarer:

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...