torsdag 3 november 2011

Jackpott!!

Yes bara att inse att jag vunnit jackpotten i elände. Nä, ska inte klaga, finns de som har det värre.
Tyvärr finner jag ingen ork till bloggen, men tänkte skriva ett inlägg så ni inte tappar hoppet om mig.
Lovar er att jag ska skriva ett inlägg om seansen, men håll tillgodo, det kommer inte idag.
Så kul att läsa era kommentarer, det sporrar mig till att fortsätta skriva.

Idag har jag spenderat eftermiddagen på först vårdcentralen och sedan akuten med lilleman. De misstänkte först blindtarmen, men de tror att det "bara" är en förstoppning. Men de avfärdade inte blindtarmen utan vi ska testa med laxermedel i 5 dagar, men skulle han få högre feber och mer ont skulle vi komma in igen. Säger som Liams underbara gudmor: Hoppas det löser sig! Haha kan inte sluta skratta åt den kommentaren. Efter några nätter med för tok för lite sömn är humorn lägre än vanligt. Haft så himla ont i nacken och huvudet så jag har bara legat och vridit på mig. Min atlaskota, som suttit fel i 8 år, sitter äntligen på rätt plats, antar att det är det som gör att jag har mer ont, att det blir en fel för kroppen fast det är rätt. Hänger ni med?

Vad hänt annars?

Var till BVC med Liam i tisdags, gossen har verkligen växt sen 1 -årskontrollen. Han är längre än de flesta 1 1/2 åringar, är i samma längklass som de flesta 2 åringar. Så jag behöver inte vara så orolig över att han är dålig på att äta.
Blev dock ingen vaccinering då han hade feber, men en remiss till hud i Falun då han har hudförändringar på sitt enda födelsemärke. Läkaren sa även att han hade öroninflammation IGEN, iallafall i ena örat, för de andra kunde hon inte se något för det var så mycket vax. Så jag tog upp det på vårdcentralen idag, ska ju till samma läkare om några veckor för återbesök ang öroninflammationen i sep. Men han hittade varken vax eller öroninflammation. Har inte gjort rent öronen innan besöket. Så vet inte vem man ska tro på.

Mora kommun har som regel att alla barn som står i dagiskö ska ha en plats inom 4 månader. Deras lösning: Tillfälliga dagisplatser..suck! Kommer få en tillfällig dagisplats i Vinäs nu i november, problemet är bara att den platsen ligger på andra sidan mora, ca 12 km från oss. Här i Nusnäs finns det ingen plats förens i aug. Men så länge jag är arbetslös så blir det bara 15 h i veckan. Även fast jag inte vill lämna honom till ett dagis, varning för överbeskyddande mamma här, så vill jag ändå få honom på dagis så han kan leka med andra barn och få ur sig allt det vilda. Jag lovar er, lilleman är allt annat än lugn. Men något ska han la ha fått från mig. Men ändå finns oron att de ska ringa från dagis och säga att han skadat sig eller dött pga att de brustit i sin tillsyn. Är denna oro vanlig? Försvinner den?

Även jag har varit till läkaren, dels med min smärta och sömnproblem. Men jag och läkaren var inte speciellt överens. Då de vill ge mig en medicin, som jag flera gånger nekat till. Denna medicin kan ge agranulocytos, som liten hade jag granulocytopeni. Samma sak men olika namn. Dvs att jag saknar/har för lite av de vita blodkropparna - de som hjälper kroppen mot infektioner. Men eftersom jag inte är en infödd dalkulla så står det inte i mina journaler här. Så då finns inte dessa besvär menar läkarna. Så 3 läkare har jag gett tillåtelse att skicka efter mina journaler från Ryhov i Jönköping. Få se om det blir 3:e gången gilt nu, om den jag nu fått tilldelad som läkare hämtar hit dem. Var även där för utredning om jag har för högt värde av prolaktin. Ett hormon som bildas i hypofysen. Har symptomen för det, men det kan ju även bero på andra saker. Men de vill väl utesluta en sak i taget. För högt värde av prolaktion kan bero på stress, cystor på äggstockarna (vilket jag har) men även en tumör i hypofysen. Väntar på svar, borde få dem nästa vecka eftersom de inte kom denna vecka.

På tisdag ska jag till läkaren igen, för att kolla upp cystan, hur mycket den växt och om det ska blir en operation igen eller inte. De ska även kolla upp knölen i magen som de såg vid förra UL.

Under kvällen har jag bytt namn på hemsidan, vilket innebär att jag måste göra om alla bilder, då det var skrivet med förra namnet på dem. Men förhoppningsvis var jag smart så jag fortfarande har orginalbilderna kvar, men det skulle visserligen inte förvåna mig om så inte är fallet. Så håll till goda underbara vänner, hemsidan kommer ut...inom en snar framtid.

Nä nu ska jag gå och lägga mig. Vi har ju alla ställt om till vintertid, alla utom Liam. Han vaknar runt kl 5 varje morgon. Så just nu, av längtan till lite sovmorgon, vill jag att han ska vara tonåring. Men när den tiden kommer lär jag nog ångra den längtan.

God natt kära vänner

1 kommentar:

  1. Får titulera dig sjuksyster snart :) Du borde ju vara expert på det mesta vid det här laget?! och så ska ni börja brottas med dagis oxå??!! Jag fasar oxå in för den dagen...Vet ju inte vad/vart man ska välja, dagis, föräldarkop,dagmamma...Det är en djungel! Men man verkar ju hamna i vinäs i alla fall...:s
    // AnnSofie

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...