torsdag 10 november 2011

Då var det dags igen

I tisdags var jag till läkaren för ett återbesök angående cystan. Den växer och frodas bra i min kropp. Som ni vet så opererade jag bort en tumör i maj och blev jätte dålig efteråt. Fick någon infektion i kroppen som gjorde att jag åkte in och ut på lasarettet i 3 veckor. Pga det så visste de inte om de vågar operera mig igen. Men i onsdags var det flera läkare som kollade genom bilderna och kom fram till att den måste opereras bort. Först ska jag lämna blodprov, de ska kolla vad det kan vara för cysta. När de får provsvaren planerar de in en operation. Men det ska bli innan jul iaf. Under operationen ska de ge mig extra antibiotika för att minska risken för infektion. Operationen blir innan jul iallafall.

Har även fått reda på att jag har för högt prolaktin värde, vilket kan bero på stress eller en tumör på hypofysen. Så får se vad som händer, om det blir en massa undersökningar nu eller om de avvaktar och tar ett nytt prov om några månader.

Har även fått dagisplats åt Liam, i Vinäs. Andra sidan mora, ca 12 km från oss. Ska ringa dagis imorgon och försöka få en inskolning så fort som möjligt. Samma dag som han skolas in ska jag ansöka om omplacering så vi får en plats närmare, förhoppningsvis i Nusnäs.

Just nu ligger jag i 39 graders feber, mår som en r**hål, så ska krypa ner under täcket i soffan och klaga lite på hur dåligt jag mår :P

1 kommentar:

  1. Skickar styrkekramar!! Hoppas du är frisk från febern och att det inte är något fel med hypofysen!! Men det är ju inte konstigt om du är stressad med tanke på allt runt omkring dig.
    Kramar
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...