söndag 29 januari 2012

20 års jubileum

Igår var vi på 20-års jubileum. Mannens jobb firade 20 år och ställde till med en brakfest för anställda + respektive och kunder. En helt underbar fest, med 3-rätters middag, som var gudomlig och uppträdande. Skrattade så jag grät. Underhållningen skedde på swenglish då det var en del utländska kunder. Hade otroligt kul igår och stämningen var på topp. När de flesta åkt hem så var vi bara några få kvar å då passade jag på att sjunga kareoke. Så skonade iallafall öronen på 95% av deltagarna. Resterande fick utstå precis som jag hur det kan låta när någon med tarmvred skriker.
Efter 14 plågande timmar i högklackat slet jag av stövlarna kl 6 imorse. Mådde hur bra som helst bortsett från värkande fötter. Vaknade klockan halv 9 och insåg att jag inte mådde lika bra.
Somnade om och sov till 11, sen en välförtjänt dusch och en fet frukost. Några kaffekoppar senare var jag alert igen. Trots att jag tog det lugnt med de starka dryckerna, märks det att jag inte är ute och festar. Jösses IDAG är ingen bra DAG. Men kul hade jag och det är värt tröttheten.

Räkningarna är betalda så nu ska jag hoppa i kojs, imorgon är det en ny dag och lilleman ska till dagis. Om jag får av honom hans nya pyjamas. Han var med sin mormor och handlade i Falun, så fick han syn på en tiger pyjamas så mormor köpte den åt honom. Så när det var nattdags ikväll så skulle han sätta på pyjamasen själv, nåde om jag eller pappa försökte hjälpa till. Rytandes sprang han sedan av sig resterande energi och sover nu gott min älskade lilla tiger.

God natt kära vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...