torsdag 19 januari 2012

Minidiktator & oregelbundna former

En liten minidiktaror med bajsrättigheter härjar här i huset, jösses vilken stark vilja charmtrollet har. När han inte får som han vill lägger han armarna i kors, ställer sig mot väggen och skriker... som om det nu skulle hjälpa...näe tror inte det. Jag ignorerar honom och när han sen inser att det inte funkar, ja då kommer han med ett pillimariskt leende på läpparna och ögonen fulla i bus och ger mig en kram, för att stunden senare sätta sina vassa små gaddar i vald kroppsdel tillhörande hans mamma. När jag säger NEJ inte bitas, då pussar han samma kroppsdel. Hmm undra vad han försöker få fram för budskap...

Liam var med mig till läkaren idag. Vet ni, ibland känns det som jag fått en släng av hypokondri, med tanke på alla turer till sjukhuset. Allt började i måndags med att jag hade ont på en liten fläck i huvudet. När jag kände efter så var det en knöl. Mannen tittar och säger att det ser ut som ett rött födelsemärke. Eftersom det kliades och ömmade så ringde jag vårdcentralen för att få det kollat och lugna mitt hypokondriska jag. Sagt och gjort fick jag träffa läkaren idag, prata först lite om prolaktin värdet, ska ta nya prover om några månader och se vad de visar. Det enda hon kunde erbjuda nu var medicin för att sänka värdet. Men nä några mediciner vill jag inte ha, inte förens de utrett varför det är för högt. Så undersökte hon knölen och så säger hon att den är ju inte så stor men den är oregelbunden i form och färg. Sen sa hon att den behövs opereras bort. Då frågade jag om hon inte kunde ta bort några andra när hon ändå skulle karva i mig, sa att jag fått dem bedömda och att de är ofarliga men att de sitter i vägen så jag fastnar i dem när jag klär på mig. Men tydligen tar de inte bort dem pga den anledningen längre. Men om det blir hon, och inte öron-näsa-hals (de opererar bort fläckar i ansikte o hals) som opererar bort dem kunde hon ta dem samtidigt tyckte hon. Så hon skulle kolla om hon fick göra ingreppet eller inte. Tyckte hon kunde göra det då ärren kommer att vara gömd under hår så det kommer inte synas, såvida ingen bestämmer sig för att leka apa och pilla mig i huvudet.

Ja denna vecka har sprungit iväg, knappt fått något gjort. Dock kom jag till insikt att det inte är 3 mil om dagen för att hämta och lämna Liam, utan 6 MIL!! Jösses om jag fick en chock. (1.5 mil för att lämna, 1.5 mil för att åka hem, 1.5 mil för att hämta, 1.5 mil för att åka hem..) Hur kunde jag missa det??

Iallafall så kommer hemsidan att uppdateras med lite nytt, bara allt är klart. Dock är det mesta fotat och inlagt på datorn. Men längre än så har jag inte kommit. Meddelar er när det är klart

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...