lördag 3 juli 2010

Man tager vad man haver

Hemma hos oss bor en söt liten mini-diktator. Precis som det ska vara så bestämmer han när maten ska serveras, när han ska sova osv. Igår utövade han sin makt till fullo. Jag tar det från början.

I torsdags var det 5 år sedan jag å Benke förlovade oss, så igår efter att vi arbetat i trädgården en hel dag bestämde vi oss för att fira m god mat och varsin lättcider o efterrätt på det. Lyxigt att slippa äta pasta o dricka vatten för en gångs skull.
Eftersom det är varmt ute, äter Liam relativt ofta och jag accepterar att jag måste hova fram maten stup i kvarten. Allt annat får liksom komma i efterhand. Innan maten igår gav jag honom mat så att jag kunde njuta av maten. Men lilleman blev aldrig nöjd hur mycket jag än fick agera mjölkfabrik. Inte ens tillägg gjorde honom nöjd. Nån gång runt 22 tiden somnar han i min famn. Då hade jag redan för femtielfte gången önskat att Benke hade tuttar.

Klockan blir 02 och han sover fortfarande, mina tuttar är sprängfyllda o värker. Är taskiga o väcker Liam genom att byta blöja. Han äter sen en kort stund, tillräckligt för att lätta på trycket i ena bröstet. Han somnar och vi försöker med alla medel hålla honom vaken en stund till så han kan äta ur det andra också men hopplöst.
I detta läget skulle jag ge vad som helst för en bröstpump. Försöker handmjölka men lyckas inte. När klockan passerat 03 är frustationen stor, brösten värker och jag klarar inte av att handmjölka trots att jag följer bokens steg-för-steg instruktioner.
Tittar på Benke i ren frustation och jag chockar både honom och mig genom att fråga om han kan hjälpa. Han ser på mig med är-du-dum-i-huvet-usch-fy-fan-vad-äckligt. Han reser sig upp och säger att han ska tillverka en bröstpump. Han letar efter sugrör, gummislangar you name it. Tillslut kommer han in med sin hemmagjorda bröstpump. Han tog näsfridan (nässug till barn) men vände den delen man för in i näsan och tejpade fast den smala änden med slangen. Så där satt jag kl 3 på natten och sög för fulla muggar å det funkade. Höll dock inte på så länge utan la av efter att det värsta trycket var borta.

Man tager vad man haver

2 kommentarer:

  1. Jenny Eriksson5 juli 2010 kl. 11:46

    Hihi, ja ibland får man vara påhittig....Sen måste ja berömma dina bilder, så fina...
    BTW har du msn el facebook??
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Some crazy stuff going on in nothern Sweden!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...