måndag 28 juni 2010

En snabb update

Dålig på att uppdatera men så mycket annat som är prio 1 just nu.

Midsommarafton spenderades hos svärföräldrarna, Bossen badade i svärmors nya damm, tog upp undervattenbelysningen och la den på gräsmattan, Diezen tog upp fontänen. Svärfar skratta o ropade åt svärmor att hämta kameran, svärmor gick o svor över hundarnas beteende, Mita skratta och plaska hon med. Ja det skulle ha filmats för det går verkligen inte att beskriva med ord.
Jag kände mig ganska osocial då Liam var extremt hungrig. Kändes inte som om jag gjorde nåt annat än ammade. När klockan närmade sig 22 så var han fortfarande hungrig, men jag hade inget mer att ge. Så vi åkte hem, Benke hjälpte mig in med barnvagn o hundar. Sen åkte han tillbaks till Orsa. Jag gjorde i ordningen en liten flaska med ersättning som Liam snabbt satte i sig, men fortfarande inte mätt å belåten. Så jag fick göra ett försök att amma igen och under tiden som det tog att åka från Orsa o hem o fixa ersättning hade det faktiskt hunnit rinna till, så han åt tills han somnade så gott. Sen sov han till kl 06 utan att äta. Åt en stund till, sov till halv 9, åt lite till o sov sen till 12.

Hämtade barnen på lördagen, blev en aning sent, då jag efter att vi handlat lyckades slå igen bakluckan så att den gick i baklås. Efter att vi hämtat kidsen o svärfar hjälpt oss få upp luckan (han är mekaniker) så åkte vi upp till fäboden och åt grillat med mamma o mormor. Underbart mysigt. Åkte hem sent och vi såg alla ut som pricki-korv. Fy för knott o myggor.

Söndagen så började vi gräva ut för altanen, gräver för hand (en klapp på axeln).
Idag gjorde jag ett försök med att hitta ett par shorts till mig, Benke o Liam åker runt i bilen i jakt på en parkering. Hinner in i omklädningsrummet när telefonen ringer. Benke ber mig skynda för Liam är tokförbannad. Lägger tillbaks alla tänkbara shorts och när jag kommer ca 1o0 m från bilen hör jag hur Lilleman skriker. Så vi ställer oss på parkeringen o jag ger honom mat. Han är så varm loch dyngsur i svett, trots ac:n.
Vi åker hem o resten av dagen tillbringar han i blöja i vårat sovrum. Grillar kyckling och äter det tillsammans med ungsbakade grönsaker o potatishalvor och en somrig sallad. Sötaste Linda kom och gjorde oss sällskap vid matbordet och sen följde hon med Benke ut med hundarna medans jag låg å ammade. Känns som om jag inte gör något annat än ammar, men nu när det är varmt antar jag att det är behövligt. Så bara att mjölka på :)
På kvällen får han följa oss ut i skuggan medans vi gräver. Får hjälpa av micke o jim så det gick fort, så nu är det bara markduk o grus som ska dit. Nästa år blir det att bygga altanen. För i år har vi inte råd med det. Men har ju förberett iaf.

Nä nu ska jag ge hundarna mat och hoppa i bingen, Lilleman vaknar o är hungrig

3 kommentarer:

  1. De va jätte trevligt att komma till er de måste ja göra massor nu under sommaren för de är alltid lika trevligt och mysigt :) så vi måste ut och gå eller bara umgås fler dagar :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hungrig kille?? :)) Du får se till att alltid ha en termos med varmt vatten och ersättning med dig när du ska göra något speciellt (shoppa shorts).. Ni verkar annars haft det bra! Var blir altanen?
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Vänster om dörren? Entrédörren eller menar du balkongdörren?
    Ja visst är det bra med små tips? :) Ett annat är att alltid ha med sig en nappflaska med vatten när det är varmt ute.
    Må så gott! Nu åker vi till Risberg en vecka.
    KRAM!!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...