torsdag 26 augusti 2010

Dagarna före dopet...

Det är mycket just nu. Dop på lördag och jag har bestämt mig för att ha min dräkt på mig. Anledningen pga jag är smålänning (läs snållänning) i hjärtat, eftersom jag bär på några kilon extra så vill jag inte köpa några nya kläder, för jag ska ju ändå gå ner dessa kilon så småningom. Valet stod mellan min studentklänning eller dräkten. Studentklänningen sydde mamsen under början av min förra tjockisperiod, fast då hade jag inte haft en söt bebbe i magen, utan då va det några ton med onyttigheter som var orsaken. Men eftersom det här med väder och dop i fäboden inte alltid vandrar hand i hand, har min mamma varit så gosig å sytt UT min dräkt. Inte så mycket i midjan som det var den dagen jag prövade dräkten, en applåd till mig!! Men livet, eller vad det nu heter, fick sys ut till bristningsgränsen. Gott om mjölk kan jag lova. Men det kanske ni förstått redan då jag har en underbar liten bebis på 7.5 kilo. Iallafall så ska jag och mamma vara fina tillsammans i våra dräkter. Problemet är att skorna jag ska ha till har en fin liten (?!) klack, nämnde jag att dopet ska vara i fäboden??? Mig hittar ni senare på dagen på akuten med brutna anklar...

Men det får bli på kvällen. Imorgon har jag inte tid att tänka på eventuella brutna ben, för då ska vi köra upp bord, stolar mm till fäboden å så kommer de långväga gästerna å våran proffsfotograf! Inte på lördagdag heller. Och på söndag är det söndag och då ska man vila för det har kungen bestämt, så då passar det bra att ha fått benen gipsade....

Förutom att grina över anklarna som jag bryter på lördag så finns det en del annat smått och gott att ta tag i. Som att hämta bord och stolar, köra upp dem till fäboden tillsammans med partytältet där dopet ska hållas i på lördag, de har ju lovat busväder. Prästen får prata med sin chef å ändra på det. Och köpa pappersdukar, papptallrikar, servetter.... Och handla allt det där extra som ska finnas till festligheterna. Sånt som inte blivit handlat än. Som mjölk till kaffet, bitsocker, läskeblask till dom där som är korta i rocken, och ganska mycket mer som jag har glömt nu och som jag garanterat kommer glömma imorgon eftersom jag garanterat kommer att glömma listan där det står vad som ska handlas. Och bada hundar. Och amma, vara mamma, fila naglarna, rengöra pojken som ska få vatten i pannan på lördag. Mannen ska ägna morgonen åt att jobba, köra bord å stolar.
Det ordnar sig det här. Det gör det. Nog.

På återseende. Kanske inte imorgon.

1 kommentar:

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...