lördag 25 december 2010

Julafton i korthet

Julaftons morgon började med att vi skulle äta en frukost tillsammans. Mattias vaknade o är dunderförkyld. Kanske wasabin som lämnar kroppen. När gröten o äggen skulle kokas, fungerade bara halva spisen. Började se oss omkring, kyl o frys fungerade inte, inte micron o inte pannan. En huvudsäkring hade gått. Säkringen byttes, sen skulle vi åka runt och dela ut lite julklappar. Men bilen startade inte. Kanske inte så konstigt när termometern visade -30 grader! Väntade in min mormor, så hon fick passa Liam medans vi åkte å lämnade klappar och hämtade pojkarna! Så kul att se dem, det var alldeles för länge sedan. Julafton löpte på i 180 km/h, jätte trevlig afton med familjen, med mycket mat o klappar. Fann en perfekt morot för några veckor sedan, gått ner 6 kg sedan dess men sen kom julen å jag står på ruta 1 igen....
Julafton slutade i en tidig kväll för alla, paltkoma efter all julmat som låg packade i magen.

Juldagen började med att vi åt frukost allt eftersom vi kom upp. När diskningen kom på min lott, började problemen om igen...INGET VATTEN!! What the f**k detta var inte vad jag önskade mig ju!! Visade sig att vattnet är slut i brunn...hmm inte bra ju! Bara att åka och hämta vatten...men kruxet är bara att bilen startar fortfarande inte. Men tur är att mormor har lämnat sin bil här medans hon är o hälsar på mamma så vi tar oss någonstans.

Men trots alla små bekymmer har julen varit helt underbar, kläderna stramar åt kring midjan och ALLA luktar lika då ingen kan duscha, så nu kan ingen känna sig som familjens smutsiga får...

Vill önska er alla en god fortsättning på julen och även passa på o säga grattis till K&S m familj som fick en Felix den 22 dec! Vilken underbar julklapp!

Har även bjudit in 2 gästbloggare, som ska få härja i min blogg här fram över. Vilka de är får ni se:)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...