söndag 14 juni 2009

Söndag...

....en himla tråkig dag. Regnet öser ner (ovanligt eller hur), varken hundar eller barn vill ut. Hundarna tittar på en med är-du-dum-i-huvudet-tror-du-verkligen-att-du-skulle-få-ut-oss-i-detta-väder-vad-har-vi-gjort-för-att-förtjäna-detta? blick då man öppnar dörren och kliver ut på bron.

Igår var vi hos Benkes föräldrar och firade hans pappa som fyllde 60 år. Åt god smörgåstårta och babblade skit med släkten. Drack ett glas vitt vin till tårtan, märks att det är sällan man dricker, för det lilla glaset satte sig direkt i skallen. Så när jag lite senare tog en till bit smörgåstårta så frågade de mig om jag var hungrig. Nej svarade jag, måste äta så jag nyktrar till. -Vaddå nyktra till, du drack ju bara ett glas vin. Ja svarade jag, men jag blev påverkad av det. De andra himlade med ögonen och dumförklarade mig.

På vägen hem sa Simon (Benkes yngsta): Alexandra, varför får inte jag mustach för? Ja du, du får vänta tills du blir äldre. Men han ville promt ha det nu på en gång. Haha de är för goa dessa ungar.

Ska snart börja laga mat. Sen in till orsa och lämna barnen. Meningen att vi ska fiska ikväll, men funderar på att hoppa det eftersom min förkylning inte vill ge sig. Och jag vill bli frisk innan midsommar då vi ska åka bort.

Nä nu ska jag ta och börja skala potatis.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...