onsdag 19 maj 2010

Onsdag

Tänkte skriva en förlossningsberättelse idag, men får snart besök av min svägerska så jag gör ett nytt försök senare.

Liam ligger ute på altanen och lapar dagsljus. Undrar hur länge det dröjer innan hans gulsot ska försvinna. Tycker att hans gulhet går i vågor. Men antar att det är ljuset som spelar en ett spratt.

Iaf så är Liam en riktig gullunge. Trodde att denna tid skulle kantas av sömnlöshet (peppar, peppar). Har väckt honom var 3:e till var 4:e timme för matning. Men i förrgår tänkte vi låta honom sova tills han vaknade. Så han sov från 23-strax innan kl 05.00. I natt sov han från 00 till 04,30. Sen sov vi vidare till kl 7,30. Så underbart!

Linus o Simon verkar vara superglada över sin lillebror. Så glad för det. De är såå mysig med honom och så fort Liam vaknar är de där och pratar med honom. Såå söta!!

Hundarna har blivit vaktiga sen Liam kom hem. De talar om när någon kommer på gården, det hände nästan aldrig innan. Om Liam gråter, springer hundarna fram till vagnen eller till sängen. Sitter jag och ammar ligger hundarna nedanför. Ligger Liam i vagnen på altanen ligger en av hundarna i närheten.
Det är så skönt för Liam bryr sig inte när hundarna skäller, morrar eller nosar på honom. En annan kan hoppa högt när de sätter igång o vaktar. Men inte han...
Han bryr sig inte heller om dammsugaren, tjo & tjim från omgivningen, utan fortsätter sova, äta.

Liam kommer att heta Bror Liam. Bror efter min morfar och Benkes farfar. Efternamnet har vi inte bestämt oss för ännu. Om det blir mitt eller Benkes. Kanske blir att singla slant om det.
Vad tycker ni? Bror Liam Björkman eller Bror Liam Jannes??

Kram

2 kommentarer:

  1. Bror Liam är ett jättefint namn! JAg hoppas att du inte blir arg nu Alex, men jag tycker att Björkman passar bättre, det låter som en forfattare av stor kaliber! annars kan du ju ha Björkman-Jannes. I vilket fall som helst sa tror jag att lill-grabben är ämnad för nagot stort!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh men vad fint namn och vilka fina bilder! Vi hade också namnet Liam om det skulle bli en pojke men det blev ju en Alicia istället :). Hur mår ni allihopa??
    Vi vill gärna träffa lillprinsen sen men just nu är jag sjuk...har legat inne på sjukhuset för lunginflammation och är nu hemma och ska vila iaf veckan ut och knapra tabletter :/. Han är såååå söööt Liam!!! Kram på er!!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...