fredag 28 maj 2010

Veterinärsbesök

Idag var det veterinärsbesök med Diezel som gällde. Anledningen var dels för en tand som han bitit/slagit av och för att det kommer blod från snoppen hans.
Först kollades tanden och hon sa att han inte reagerade när hon petade med en sån där hemsk "krok" som de tar bort tandsten med.
Sen led jag med vår fina kille, då vetten skulle kolla prostatan....stackarn. Han tittade på mig med ögon som sa "vad har jag gjort för att förtjäna detta?" ( ja jag vet att jag förmänskligar hundarna but thats how I´am). Hon tyckte att den var något förstorad och det kunde förklara varför det kom blod. Några körtlar eller kroppar som sväller om det är nån löptik i närheten. Det var något simpelt och lätt ord men det flög ut genom det andra örat, eller så är det helt enkelt överfullt i skallen åt mig och ny information går inte att lagra innan man gjort en diskrensning. Nä nu blev det off topic..
Iallafall så spolades förhuden rent, då han även hade akut förhudsinflammation, eller var det förhudskatarr?!! Usch vilken hemsk matte jag är.
Efter att ha pratat med veterinären och övervägt för- och nackdelarna så kom vi fram till att Diezel skulle få en spruta, en spruta som gör att han numera är kemisk kastrerad. Eftersom han inte ska användas i avel och han faktiskt blir superstressad och för att inte tala om jobbig när det är en löptik i närheten.
Om denna spruta funkar och vi ser att hans beteende ändras så kanske vi överväger att plocka bort juvelerna. För hans skull...

Nu ligger han nedanför mig och sover så gott. Min stackars lilla prins...


1 kommentar:

  1. Naw sötnosen då! hoppas de blir bättre och att ni ser nån förändring :)jag saknar er och voffsarna :) Kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...