lördag 11 september 2010

Lördag!

Skönt med helg. Hade tänkt få så mycket gjort idag, men orken finns inte. Men jag vet att jag måste ta tag i saker som inte hinns med när jag är ensam på dagarna.
Jag & Benke har iaf pratat och kommit fram till att vi med 90 % säkerhet ska bli moderna och köra på mobiltbredband och kassera hemtelefonen om säljaren godtar vårt nya bud på huset. Tänker inte gå med på hans bud, utan kommer istället lägga ett bud under och motivera det med att det inte finns telefon indraget. Så antingen får han godta det eller så går vi med på hans bud men då får han dra in telefon i huset. Eftersom Telia inte kunde ge oss någon offert så har jag googlat saken och ett pris som verkar vara standard är 7000:- för inkopplingen bara, sen tillkommer grävning och indragning av el. Läste om de som betalat runt 25.000 kr för allt, en del har betalt mardrömslikande summor som 160.000-240.000 kr. Så mycket älskar jag inte hemtelefonen! Kan ju faktiskt resa runt jorden några gånger för de pengarna.

På förmiddagen ringde Linus o frågade om han fick komma hit under dagen medans hans mamma var i Mora. Lycka!!
Mötte upp honom på mitt gamla jobb, skulle in och hämta kartonger. Men de hade blivit moderna och börjat pressa :(. Men hittade ett jättesnyggt kakel. Stavmosaik i skiffer... vill ha!! Om vi får huset funderar vi på att installera en kamin i vardagsrummet och då hade skiffret varit snyggt bakom kaminen..... Den dagen, den lyckan men inte för plånboken.

Huset vi budar på är inte gratis precis, har pratat med banken till och från flera gånger. Är ju rädd att man tar vatten över huvudet. Men dels har jag räknat själv, räknat tillsammans med banken på dagens räntor och på räntor på 5%. Och tro det eller ej, fast vi får ett dyrare boende pga högre lån så får vi faktiskt några tusenlappar MER över varje månad om vi säljer och flyttar dit. Men det verkar bara som om det är jag och banken som fattar den ekvationen.
Men huvudsaken är att banken anser att vi gör en bra affär om vi får det för det priset vi lägger. Bankmannen, som vi haft kontakt med i flera år, anser att det inte är en affär som vi kan förlora på. Det som är bra med honom är att han är värderingsman och förra året gav mäklaren oss ett utgångspris på vårat hus som vi tyckte lät mycket, men bankmannen sa att i dagens läge är vårat hus värt mer. Hoppas hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...