måndag 25 oktober 2010

Veckan i korthet

Måndag: Vaknade efter en kallsvettig natt. Under natten vaknade jag och trodde att Liam var borta. Sambon lugnade mig dock med att Liam låg på min vänstra sida. Annars ligger han alltid på höger sida. Hade dock svårt att somna om... Skräcken fanns där iallafall. Dagen rasade på i väldans fart. Mäklaren ringde strax innan kl 16. Han hade bokat in en visning dagen efter! PANIK!! Dammsugaren dog på förmiddagen. Mannen fick panikhandla en billig variant på vägen hem och nog får man vad man betalar för. Sladden var så kort att vi måste flytta kontakten 2 ggr per rum för att nå alla hörn. Stressade ner till rättvik, besiktade släpet, käkade en superfin och middag bestående av en varsin french hotdog på en av mackarna, romantiskt värre. Sen var det hem och städa järnet.

Tisdag: Dagen för visning nr 2. Varvade städning med agera mjölkfabrik, tog rätt på efter alla de bajsfabriker det finns i detta hus. Diez Å Boss har i 2 nätter terroriserat oss med diarré. Inte inne dock utan de har sprungit i skyttetrafik in o ut. Störd sömn AB. Så mysigt att gå och ta reda på det där efter hundarna. Trots att man har en påse runt handen känner man hur värmen sprider sig och det rinner...nä ska bespara er resten. Ner på volvo för att kolla vilken airbag som är trasig. Inte bara 1 airbag, utan två och en styrenhet och en liten ettrig kontroll lampa som lyser. Lysande sickan! Alla tänkbara svordommar virvlade runt i skallen. Bilen som ska säljas om en vecka då 1 airbag lagad, pris ca 5000 kr för EN airbag, ta den gånger två å jag var på väg att bryta ihop. Ber dem ringa mannen dagen efter med en prisuppgift. Packade in bebbe, vilddjur och vagn och åkte hem till svärisarna och åt middag.

Onsdag: Föräldragrupp idag, träffade andra underbara föräldrar och deras charmiga bebisar. Liam utses till matchens lirare. Han håller låda och har allas uppmärksamhet och ju mer de pratar med honom desto mer spexar han. Somnar på två röda direkt vi kommer i bilen. Hem, gråta en skvätt när räkningarna betalas....varför allt samma månad?? SKÄGG är ett ord som etsat sig fast på min tunga.

Torsdag: Vaknar och känner mig en smula humorisktik, alldeles för många 1000-lappar fattigare, men lika glad är jag för det men gladast är nog företagen. Messar med underbara vännen som sitter på sin fjälltopp. Hon lämnade fjälltoppen och kom sedan på en kopp kaffe. Trevligt, trevligt!! Mäklaren ringer, ny visning på fredag kl 14...

Fredag: Idag var det dags för visning, men först till blodlabb för att ta blodprov på Liam. Inge fel på honom, bara kolla så han inte har fått granulocytopenin efter mig. Emlade hans armveck när klockan var kvart i åtta. La oss i sängen, tänkte låta han sova en halvtimme eftersom han varit vaken så länge. Vi somnade dock båda två...oops. Vaknade i lite smått panik, klädde på oss ytterkläder, halkade ner för trappan. Jösses vad det var halt. In i bilen, starta bilen, finner ingen isskrapa, mannen råkade visst få med sig den i andra bilen. Löste det hela med ett cd fodral. Vägen var snorhal, stor å tung bil är bra märkte jag, gympadojjor mindre bra. De stack aldrig Liam i armvecken, tog det i två fingrar. Mitt hjärtegull sa inte ett ljud, han bara log, charmade dem alla så det slutade med att de bar runt på honom. Hem, på väg att sätta honom i babysittern, när jag känner hur värmen sprider sig längs med magen. Blöjan hade hamnat på sidan om paketet...ajdå. Klädbyte. Liam sover tidig middag, städa inför visning. När Liam vaknar, tar upp honom, sätter honom i babysittern medans jag städar klart. Hör hur han tar i och där har vi det. DET bajset. Det var bajs överallt. Över hela ryggen. Givetvis hinner jag ta upp honom innan jag upptäcker det här vilket resulterar i att mina händer och min tröja blir fulla av bajs. På skötbädden är Liam snabb med sina små händer, geggar runt i bajsen, kladdar med det överallt innan jag hinner med,givetvis hinner han med sin hand full i bajs få tag på min tröja innan han placerar samma hand över min kind. Klappiklapp i bajset.
Det var bajs från norr till söder. Det var ett inferno av bajs. Spärrade av ena delen av huset som var färdigstädat. Kliver över torkställningen, i min iver att komma fram till tvättkorgen med nerbajsade kläder. Tappar balansen och tar emot mig mot väggen med den handen jag har bajskläderna. Gula fina fläckar på min fina vita vägg. Tvättar snabbt av väggen så det inte ska fastna.
Mannen talar om att rutan på volvon spruckit...j*vla kiss å bajs helvete....

Imorgon är en annan dag, undra vad den dagen har i sitt sköte. Mera bajs o spya är ett säkert kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...