fredag 29 oktober 2010

Åsiktsmaskinen del 2

Ikväll var det dags igen för åsiktsmaskinen. Här finner ni vad som skrevs i del 1.
Vilka de andra är som vädrar sina åsikter hittar ni längst ner i detta inlägg... Vill ni vara med och dela era åsikter är det bara att säga till någon utav oss.

Veckans 5 topics är:

Svenska soldater i Afghanistan
Jag tycker att vi borde kalla hem våra soldater. Jag anser att det är idiotiskt att offra våra soldater i ett krig som sägs handla om att bekämpa terrorismen o för att bygga upp ett demokratskt samhälle. Enligt min mening handlar allt om pengar. Vapen industrin tjänar storkovan på krig, vanliga människor inbillas att det handlar om att skriva ett fredsavtal med talibanerna. Vad folk kanske missar är att enligt källor så har Afghanistan stora mändger av mineral- och petroleumreserver, dessa värda x antal tusen miljader dollar. Att Afghanistan även är en av de största opiumvallmo producenterna så gör det bara att jag finner att det finns så mycket er anledning till kriget. För det finns bra mycket vinst i ett och samma land för att tro att det bara handlar om Talibaner. Förstår inte Sveriges inblandning, skicka hem våra soldater innan de skickas hem i kistor.

Quorn
Quorn består i huvudsak av ett svampprotein och en gnutta äggvita. Åt en hel del quorn för några år sedan, då jag i stort sett bara åt vegetariskt under 1 månads tid. Anledningen är ett annat kapitel. Tycker att det är ett perfekt alternativ till kött, kyckling osv. Men jag skulle nog inte köpa hem det i första taget, inte andra heller för jag älskar kött alldeles för mycket. Men om man någongång ska äta lite mer hälsosamt och alternativ kost så skulle jag nog köpa quorn.

Trängselskatt i storstäderna
Gud skapade bilen, sen sa han åt djävulen att han fick skapat något och då skapade han trängselskatt. Räcker det inte med den skatt vi redan betalar för våra bilar? Trängselskatten ska bidra till att trafikinfarkter undviks, trafikkaoset minskar och framkomligheten ökar. Tror inte att det som enskild åtgärd löser det utan man måste vidta andra åsikter. Kan vi vara säkra på att denna avgift verkligen går till att förbättra infrastrukturen och inte för att finansiera den allmäna välfärden? Nä trängselskatt är djävulens påfund

Raggare
En kultur som väcker mycket känslor, hatad och älskad. Tycker att det är kul att se raggarkulturen lever vidare, de lägger ner sin själ i sina bilar, träffas och visar upp sina bilar. Har inga direkta åsikter, varken för eller emot dem.

C&R (catch and release fiske)
Kan faktiskt inte förstå meningen med att fånga en fisk, titta på den, gulla med den och sen släppa tillbaks den. Jag äter inte fisk, inget under vattenytan men jag tycker det är kanonkul att fiska. Kanske skulle det passa mig m denna hobbyfiskning, men det finns ju alltid någon som äter fisken som jag får upp. Tänk om jag får upp den största fisken genomtiderna, tar upp den, kramar den och släpper den i samma veva som det slår mig att jag glömt kameran hemma. Vem kommer då tro mig när jag säger att jag fick en jätte stor fisk på si o så många kilon men jag släppte den. Yeah right kommer alla tänka. Nä ta upp fisken och ge den till fiskälskare så de får njuta av en för dem fin måltid.

Här är de andra som är med i åsiktsmaskinen.

Brollan
Elin

5 kommentarer:

  1. Syrran du brinner nästan för det här, nästan mer i sockerchockstatus än vad elinpelin är.

    Rätt roligt att se vad du skrev och nu kan man inte tro att vi är syskon efter det här :D

    SvaraRadera
  2. Svenska soldater i Afghanistan -fel.
    Quorn -gott, men bortglömt.
    Trängselskatt i storstäderna -helt okej med tanke på alla avgaser etc. I storstäderna kan man lätt välja andra alternativ än bilen. Och de som turistar där kan kosta på sig 30 spänn den gången de åker där.
    Raggare- Så långt ifrån mig som man kan komma, men jag är inte retad på dem eller så.
    C&R- Bättre än att döda fisk. Men jag har aldrig fiskat och kommer aldrig att göra det heller. Är alldeles för blödig djurvän för det ;) kan ju inte döda insekter ens! ;)
    Kram!
    /K

    SvaraRadera
  3. det här bli ju bara bättre o bättre.
    du o jag tyckte ganska lika idag, men ändå olika.
    fast din bror verkar vara på en helt annan planet den här omgången ;-)

    SvaraRadera
  4. o inget har du sagt om att du borjat blogga igen:(

    SvaraRadera
  5. Sorry gumman, trodde att du visste det :(, för jag har läsare från USA o jag trodde att det var du...Hoppas allt är bra med dig och att allt flyter på med renoveringen. Kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...