tisdag 3 maj 2011

24 härliga timmar

I julas fick vi i familjen en kryssning i julklapp av min mamma, så i söndags bar det iväg till Åland. Hela högen, jag, Benke, Linus, Simon, Liam, mamma, mormor, syster Marion, brorsan Matti och hans kompis Elin.
Resan fotades med mobilkamera, därav den underbara kvaliteten på bilderna. Barnen var eld och lågor, både innan resan och under resan. De skötte sig perfekt och kom till oss minst en gång i timmen för att vi skulle veta var de var och vad de gjorde.
Kvällen bjöd på en massa god mat, dryck och glada skratt. Men även det svåra uppdragen med att undvika dinosaurierna, det uppdraget vanns nog av Elin och jag kom på en andra plats. Bilderna som kommer är både suddiga och skakiga, dels för att fotografen, dvs jag, inte kunde sitta still pga skratt och en gnutta alkohol och för att mitt härliga sällskap inte heller kunde vara still. Det intressanta var när jag kollade genom alla bilder var min brors förkärlek till att vifta med fingret på 90% av korten. Skulle kunna göra ett helt inlägg med alla de bilderna men valde vara en bråkdel. Bortsett från att visa sitt magic finger så bjöd brorsan på en hel del härliga kommentarer under kvällen.
Mattis berömda citat!
Det går aldrig för mig
Jag kommer snart
Jag slickar på allt!

Benke: Jag älskar dig!
Elin: Jaha
Matti: Hur gör vi nu då?!

Hihi ni är för sköna!
Till er som var med vill jag säga tack för en underbar resa, så kul att få träffa er alla

Några bilder från resans gång!

Hjälper till med packningen

Utforskar omgivningen i väntan på bussen

Pappa & Liam

Linus & Simon i väntan på bussen

Simon & Linus

Matti, Elin & Marion

Mamma/Mormor & Mormor/Mommo

Liam m mamma & pappa

Lämnar Stockholm

Benke, Matti, Elin och Marion

Peka med fingrarna kan man göra på många vis

Svårt att hålla fingrarna i styr?!

Det är något visst med fingret

Drinken Lennart
Notera fingret!

Linus & Pappa

Godnatt

Lilleman

Så här glad blir man när man får en förtidig födelsepresent av morbror. Själv fick jag en jätte god parfym av brorsan i födelsedagspresent

På soldäck

Pekandet fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...