lördag 7 maj 2011

Ett år fyllt av lycka

Tänk vad 1 år går fort? Kan inte fatta att Liam fyllde 1 år igår. Vart tar tiden vägen egentligen? Tyckte det var nyss som jag låg i sängen på BB, natten till den 6 maj och skrek åt alla att jag inte ville ha något barn utan ville åka hem. När Liam äntligen kom till världen efter 10 timmar med värkar ville jag inget annat än åka hem med honom och visa vår guldklimp för hela världen. Men det fick dröja 8 dagar innan vi fick ta med oss honom hem men det antar jag de flesta av er redan vet om annars kan ni läsa det här

Igår kom Liams mormor o momma på besök, han fick en bobby-car, en pekbok, en viol (då han älskarn att lukta på blommor). Utav oss fick han ett tält och en leksaks mobil. Han fick äta tårta för första gången i sitt liv, en riktigt rolig upplevelse för oss kan jag lova. Han stöp även i backen. slog i hakan och munnen i golvet så blodet rann. Hans första blodutgutelse eller vad det heter. Hade en underbar dag.

Idag, lördag, kom Liams bröder Linus och Simon, mormor, farmor, farfar, kusinerna micke o madde, faster Ia, farbror jocke, kusinerna Filippa, Whilda och Thigra. Thigra föddes 2 dagar efter Liam så vi slog ihop firandet. Så till dagens ära bakade jag 2 princess-tårtor, en grön och en vit. Under eftermiddagen kom även Jenny förbi o firade lilleman. Ytterligare en trevlig dag med mycket lek och skratt.

Dagen i sig kunde dock ha börjat bättre. Liam vaknade kl 5 imorse, en tid som jag inte kände för att gå upp. Tänkte att vi skulle mysa lite innan jag fått ur all grus ur ögonen. Så jag lånade ut min mobil till Liam. Men när han tröttnat och tyckte att vi skulle gå upp, tog han i och kastade mobilen rakt i mitt öga, ingen reaktion innan kaffet precis. Så numera har jag ett fint blåöga. Ont som F-N gjorde det.


Sista kortet på magen. Taget den 4 maj 2010


Första kortet på Liam. 1 timme gammal den 6 maj 2010


1 dag gammal - första natten vi fick ha honom hos oss på BB innan vi fick flytta med till avd 33

Liam 1 år 6 maj 2011


Liam luktar på violen han fick av sin mormor och mommo


Tårta 1 av 3


Första tårtan!


Vågar inte ta i den, måste testa om det är ätbart


Första smakbiten, varför kladda ner händerna när man kan äta med munnen?


Mycket lättare att äta med händerna. Precis snott mammas tårtbit, den verkade godare

Lyssnar på när Jan Banan som sjunger så fint.

1 kommentar:

  1. GRATTIS till lillkillen!!! Hjälp vad tiden går fort! Helt otroligt faktiskt!
    Vilka underbara bilder på en jättefiiiin Liam :)
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...