fredag 20 maj 2011

Några kaffekoppar senare

Efter en överkompenserad dos av kaffe från morgon till kväll härjade koffeinet på högsta fart genom min hjärna och kropp. När Liam somnat igår satte jag mig vid datorn, fullt motiverad på att göra en layout till min nya hemsida. Så efter att ha sprungit runt som en virrig höna, gjort dittan o dattan när rastlösheten tagit över så jag fått lämna datorn, satt jag där med en färdig layout, som jag är till 98% nöjd med, kl 01:50 i natt. Stängde ner datorn o kröp ner sängen, men koffeinet höll min hjärna i rörelse. Kollade på klockan sista gången när kl var 02:44. Sov ända tills klockan var 04:55 då jag väcks av prinsens glad prat. Ögonen svullna till tusen, kroppen värkte. La ner lite leksaker till Liam som han lekte glatt med i en så där 5 min. Sen sprider sig den, nuförtiden vana odören, av BAJS! Det var en upplevelse att byta den välfyllda blöjan med ögonen på halvstång, grumliga av sömngrus, med Liam som tvinnar sig mer än en fis i en sprucken flaska. Liam fortsätter leka i sängen en stund, men tröttnar och kastar leksaker runt om i rummet, tänder och släcker lampan, skriker ömsom pratar. En trött mamma går upp och gör en vällingflaska, totalt glömt bort alla stora fönster och så med att folk kan se mig springa runt näst intill naken i huset. Men men Liam får sin välling och gosar sedan in sig i mig och vi somnar båda om. Vaknar sedan 2 timmar senare, frukost besök av bästa Jenny och dagens första 2 koppar kaffe intas och sen är jag speedy gonzales igen. Nu sitter jag och kollar runt på material till Design By Lexxi, min nya hemsida och vad jag ska fylla upp den med. När allt är klart och jag har en bra grund så ska jag ta och knåpa ihop en bra affärsidé, kolla runt på generalagenter och lite annat för att sedan ta kontakt med något proffs så jag kan göra det till ett riktigt företag. Annars får jag driva det på hobbybasis så länge tills jag får det att fungera.

Dagen igår var helt underbar från morgon till kväll, den bästa dagen på länge, är så glad. Besök av både mormor och momma. Min mamma hade med sig 2 jättefina linnen till mig som hon hade köpt men inte ville ha, glad är jag för det. Dagen avrundades med några kaffekoppar hos bästa Nadja aka gudmor till Liam. Liam höll låda och busade med Jason, somnade gott när vi kom hem hihi.


Vill även säga Tack till alla ni underbara som förgyller mina dagar och mitt liv, utan er hade livet inte varit så fullt av sprudlande energi och lycka!

Här är den färdiga layouten!

1 kommentar:

  1. Wow, vilken fin hemsida! Du borde verkligen jobba med design av något slag. Webb, konst, skylt, inredning... :) Du är sååå dusktig!!! Tala om när man kan surfa in på den nya sidan.
    Bajs? Inte najs...
    Kram!
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...