lördag 31 oktober 2009

Night No.2

Som jag är ensam, känns oerhört jobbigt att vara själv. Inte på dagarna, men på kvällarna o nätterna. Jag är inte rädd för att någon ska bryta sig in, då jag hoppas att hundarna skrämmer dem och inte bestämmer sig för att hångla upp inbrottstjuvarna. Om de senaste inträffar så finns det alltid stekpannor. Utan det som skrämmer mig är...mörkret! Är nämligen pytte,pytte lite (läs mycket) mörkrädd. Inte så att jag måste sova med lampan tänd utan har en tendens att skrämma upp mig själv.

Hela veckan har gått åt till att riva garderoben, och det medförde tusen andra saker som måste göras. Så efter jobbet har vi antingen spacklat, målat o lagt golv. Golvpaketet vi hade kvar räckte precis. Så innan Benke for till Barcelona hann vi få in de tunga möblerna så nu är det bara slut piffet kvar, men är så slut och har bestämt mig för att ta ett ryck imorgon. Sen kommer bilder att läggas upp på www.livinglexxi.blogspot.com när jag installerat kameraprogrammet i datorn vill säga.

Dagen började segt efter en näst intill sömnlös natt. Vaknade flera gånger o insåg att tv fortfarande stod på, men fann inte dosan så jag kunde stänga av den eller så var det nåt intressant som lockade mer än sömnen. Vaknade senare och var förbannad. Drömde att jag hade fått brev från barnmorskan där det stod: Grattis till er son! Vad då son, jag ville INTE veta könet innan, så jag var eld o lågor som förstörde överraskningen. De är som att tala om vad man får i julklapp innan julafton...
Vaknade igen kl 5 av att tv stod kvar, fann fortfarande inte dosan så jag drog ur kontakten ur väggen istället.
Sen gick jag upp, tog en långpromenad med hundarna, for sen ut till Ia & Jocke och hjälpte dem med deras matbord. Också jätte sugen på att måla om vårat matbord vitt. Åkte sen till fäboden med lampolja till mamma, stannade på en snabb fika. Sen hem och ut med hundarna på promenad. Sen tillbaks till Ia & Jocke o åt god mat.
Nu ligger jag i soffan och myser med hundarna o ser på filmen because I said so.

Imorgon ska jag nog ut till Ia igen o hjälpa till med sista finishen på bordet. Ska städa o pyssla klar här hemma och sen kanske om tid finns hälsa på Mita.

På måndag kväll kommer Benke tillbaks. Barcelona verkar vara en riktigt skitstad. Så glad att jag inte följde med. Igår hade det kommit fram ett colombianskt gäng fram till en arbetskamrat till Benke o försökt starta bråk. En man hade erbjudit dem att köpa heroin mm. Horor hade kommit fram o erbjudit sina tjänster. Idag såg de en man på andra sidan gatan som blev nerslagen och rånad.
Vi har det väldigt bra här hemma, trots allt skit som finns.

1 kommentar:

  1. Jag har ett bacebollträ i sovrummet! ;)
    Men jag har ju ingen vakthund hemma så... ;)
    Kram K!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...