lördag 3 oktober 2009

Uppdatering av mitt liv

Har inte haft ork att blogga på ett tag, så mycket har hänt sen sist.

Stig, visade sig heta Sune o flyttade hem till sin matte för 2 veckor sedan. Han var 1 år, och 5:e gången han hade rymt hemifrån.

Det bolag som vi betalar för att få kanaler, har varit jätte snälla och skickat programuppdatering till vår tv, problemet är att de har skickat fel uppdatering. Så i nästan 3 veckor var vi utan Tv, då den var tvungen att skickas in på service och omprogrameras. I onsdags fick vi tillbaks den, men då kraschade datorn. Ringde svågern, men fann ingen lösning förutom att göra en recovery, då vi inte hade någon windows skiva. Men så hade vi en massa kort som jag inte hade gjort en backup på, några månader sen jag gjorde det sist. Så jag ringde P och undrade om han hade en windows skiva att låna, men han visste inte var han hade den. Men han sa att han kunde ta våran dator o försöka rädda det som gick. Så sagt o gjort, åkte ner med den i onsdags o han plockade ur hårddisken o räddade bilderna.
Fick tillbaks den igår, men det saknas program. P lade in de han hade, men jag saknar photoshop mm. Men ska försöka ordna det. Likaså förlorade vi programmet till banken, så nu får vi använda oss av säkerhetskoder tills vidare.

Sen så har jag legat under täcket i soffan i stort sett all vaken tid som jag inte jobbat. Har varit så in i bängen knäckt av förkylning. 2 st symtom från baconinfluensan, så nära var det. Är fortfarande dålig, känns som om jag aldrig kommer bli frisk. Så nu håller jag mig på avstånd från kidsen så jag inte smittar dem.

Men bortanför allt krångel, så har vi fått reda på att vi ska bli föräldrar!! Men jag har inte riktigt fattat det. Känner mig inte speciellt gravid, kanske för att jag trott att alla mår illa. Men det enda jag kände de första veckorna var enorm trötthet, och sprang på toa stup i ett.
Men jag antar att man fattar det mer när magen börjar växa... Men vi är iallafall superglada, och hoppas att det inte händer något under resans gång.
Ska skrivas in på måndag.
Har inte berättat för jobbet ännu. Tänkte vänta en stund till...just in case.

Nä nu ska jag ta o börja med maten.
Benke har jobbat sen 9 i morse o jpbbar fortfarande. Jag jobbade 10-14 så Simon har varit hos M&O tills jag slutade och Linus har varit med sin pappa på jobbet. Tusen tack M för att han fick vara hos er.
Så när Simon hämtades så ville O följa med, o han ska stanna tills imorgon. Gissa om han o Simon är överlyckliga över att få umgås sååå länge.
Åhh dessa sötnosar.

Nä köket kallar!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Wooooowwwww!!!
    Vad roligt!!!! :-)))))
    Stort grattis och lycka till!!! :))))
    Jag har redan glömt allt det andra du skrev, eftersom du så fint bakat in en så stor nyhet så försiktigt i all text!
    :))
    Puss o kram!
    /Kattis

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Vad roligt för er. Hoppas att du slipper illamåendet snart. Vet du när det är beräknat till redan nu? Hälsningar Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Läste på syrrans (Katharinas) blogg den stora nyheten!!! (och även här såklart) STORT GRATTIS!!!

    Som nybliven förälder (eller nybliven... hon fyller faktiskt 1 månad idag!! ;-):-)) så kan jag ju meddela att ni kommer få en fantastisk tid framöver! :-)

    I början av graviditeten var jag helt slut i ca 2 veckor efter jobbet men sedan försvann min trötthet. Jag mådde sedan jättebra resterande tid. Det är ju såå individuellt, en granne till oss har mått dåligt och fick bla foglossning i vecka 12 och blev då halvtidssjukskriven. Hoppas att du få en lätt graviditet och grattis igen! :-)
    Kram/ Ulrika

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...