lördag 31 oktober 2009

Baconsjukan....

gissa om jag har tokångest när det gäller vaccinationen för svininfluensan. Har bestämt mig för att inte vaccinera mig, kalla mig självisk, men jag tänker på det liv som växer i min mage. De säger att det inte ska skada barnet. Men hur vet de det? Det har inte gjort några studier som visar på eventuella skador. Hur farligt är vaccinet vs influensan för barnet?
Bortsett från att jag är gravid så tillhör jag riskgruppen sen tidigare. Jag har nämligen en blodsjukdom som heter granulocytopeni. Granulocyter är en av de vita blodkropparna, och dessa saknar jag, vilket gör att jag är mer infektionskänslig än andra. Klarar virusinfektioner själv, men drabbas jag av en bakteriell infektion måste jag ha läkarhjälp. Men som sagt, har bestämt avböjt vaccinationen för bebbens skull.

Men så läser man tidining, blir påpackad av skrämselpropaganda från media om att gravid kvinna ligger i respirator. Si och så många har dött, influensan sprids lavinartat. Ångestladdat om inte annat.

Gör jag verkligen rätt som inte vaccinera mig, eller ska jag vaccinera mig. Känner mig inte lika säker längre....

1 kommentar:

  1. Jag skulle ha vaccinerat mig. Tänk om du hamnar i respirator... tänk på vad som kan hända. Din bebis mår bäst om mamma lever! Tänk på det. Jag har en kollega som höll på att stryka med. Han sa att om han vetat hur hemsk influensan drabbar en, med svårigheter att andas... Då hade han inte tvekat att vaccinerat sig.
    Men visst, detta är en svår fråga. Du känner bäst själv, vad som är bra för er.
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...