söndag 22 november 2009

Förvirrad

Då vänner och bekanta har frågat vilken vecka jag är i har jag sagt vecka 14. Men detta stämmer inte, förlåt!! Jag är i vecka 16...så nu förstår jag varför magen syns och jag känner mig tjock. Ska bjussa på en bild bara jag har en dator som funkar ordentligt så att jag kan lägga in bilder.

Denna helg har jag jobbat på lördagen, sen ut i skogen med hundarna. Tyvärr blev det en koppelpromenad för dem då det var andra med lösa hundar i skogen. Tidigare har vi varit själva med att promenera där, i början blev man chockad om man mötte en joggare. Men nu är det både hundägare o hästar där, så man vet inte vad man möter. Kan inte fatta att det stället har blivit poppis så fort...
Sen körde jag ner Benke till hockeyn, han skulle dit med jobbet o ett till företag. Sen handlade jag lite och åkte sen hem och väntade på att barnen och deras mamma skulle komma.
Kl 20.00 åkte jag o pojkarna ner på Mora för att hämta Benke, problemet var ju att Robinson började då. Men klockan tickade på och han bli både 20:30 och 20:40 innan hockeyn var slut. Att sysselsätta två pojkar som hellre satt hemma o tittade på Robinson än i en bil var inte det lättaste, men mellan frågor om när kommer pappa, vad är klockan, så hann Linus lära Simon lite gånger. Så vi varvade räknetal med minus, plus o gånger. De börjar bli riktigt vassa pojkarna.
När Benke väl kom så visade det sig att det hade blivit sudden...typiskt hehe.
Så hem o tittade på det sista av programmet, barnen åt popcorn o ostbågar och en annan somnade i soffan....ovanligt?! Nää icke sa nicke.

I dag tog vi en sväng till Falun, mamsen hade lagt undan kläder och vinterkläder åt mig så jag slipper köpa ny vinterjacka. Tusen tack mamma!! Sen en sväng till Borlänge för att kika på en dator, fann en men den var slut på lager, så vi ska ner på Mora i morgon o se om de fått in den där ist. Passade på att springa in på babyproffsen o hämtade kataloger på barnvagnar. Det är ju en hel djungel... Vad ska man ha och inte ha?? Vad ska man tänka på??

Sen blev det en sen lunch på Max, alltid gott med deras burgare o chilicheese.

Väl hemma var det ut med dogsen en sväng, sen hem till Naddis o Micke. Fikade o pratade skit medans barnen lekte. Så kul att träffa dem, det var alldeles för längesen.
Lämnade barnen hos sin mamma efter det, de var helt uppe i varv och var mer högt än lågt, hoppas de somnade gott.
När vi kom hem fick i besök av Linda o Alx, jätte kul att träffa dem med. Det var också ett bra tag sedan.

Har dille på salami, har moffat i några dagar...tills igår då min bror så snällt talade om att det var lufttorkad korv och det får ju gravida inte äta....krulliga krusbär oxå!!

Nä nu ska jag hoppa i bingen.

Godnatt kramar

2 kommentarer:

  1. Åh jag var på kupolen med mamma igår! Vi åt på Mc Donalds efter shoppingrundan och så var ni på Max..?
    jag har svarat dej på min blogg.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig Alex, Jag älskar dig.
    Puss o kram Faster Mita

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...