måndag 9 november 2009

The computer from hell...

Usch så himla trött på vår sk dator. Den bara kraschar...nå fel på en bot/boot eller hur det nu stavas å vad det är har jag ingen aning om... Feel like I don´t care anymore!

Har nu gått in i vecka 14, har fortfarande inte riktigt förstått det. Tänk att jag har en liten bulle i ugnen.
Kollat runt på andra bloggar där det bakas för fullt. De flesta är flera veckor före mig o de har mindre mage än mig. Känner mig gigantisk, går runt med uppknäppta byxor hela dagarna, nåja inte hemma för här bor jag i mina mjukisbyxor.

Är dock fortfarande trött, när ska man bli pigg igen, blir jag någonsin pigg eller kommer jag gå runt som en zombie i 6 månader till?!
Är så sugen på att börja handla till lillen/lillan men mannen är vidskeplig o säger att det är otur att handla innan barnet är fött. Såå kan väl åtminstonde försöka hålla mig tills efter ultraljudet.
Rensade ur pojkarnas kläder idag. Gissa om det behövdes, det fanns en hel del som de växt ur. Funderar på att handla lite åt dem imorgon under lunchen, så att de får dem nu till helgen eller så får det bli julklapp.

Har ju gjort om sovrummet, litegrann...tänkte lägga upp bilder, men de funkar ju inte. Då jag inte vill installera några program förrens jag vet om datorn är frisk eller inte. Vem vet, den kanske bestämmer sig för att krascha igen...

Har iallafall bestämt mig ang vaccinet mot svininfluensan. Står fast vid mitt tidigare beslut, det blir inget med det. Bortsett från att jag inte vet om det ger några fosterskador, eller hur vaccinet påverkar en om ca 10 år, så får jag inte vaccinera mig förrens om tidigast 2 veckor (får å får, klar jag får men de rekommenderar att man väntar till efter v 16), det tar nån vecka innan vaccinet ger ett fullgott skydd och kulmen av influensavågen väntas nås om 1 månad och efter jul ska risken att bli smittade vara minimal. Så därav så känns det bara som om att utsätta sig för en onödig risk då man inte vet nåt om biverkningar. Sen har jag aldrig haft vanliga influensan (PEPPAR PEPPAR), trots att jag jobbat inom vården tidigare. Kanske har ett bra immunförsvar fast läkarna säger annorlunda pga av min granulocytopeni....För magsjuka har jag inte heller haft..peppar peppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...