torsdag 26 november 2009

Vem tassar runt på nätterna

Igår vaknade jag strax innan kl halv 4, vaknade av att jag kände mig iaktagen.
Tittar upp men ser inget, tänker att jag bara inbillar mig. Sen hör jag hur någon/något tassar runt ute i matsalen, ligger i anslutning till sovrummet. Tänker att det är nån av hundarna. Säger åt dem att gå o lägga sig. Det tystnar, men bara för en stund. Sen börjar tassandet igen. Tittar ut men ser ingen. Tänker att det måste vara nån av katterna, för hundarna kan ju inte smyga så fint, eller kan de??
Till slut efter att ha lyssnat på tassandet ett stund, driver nyfikenheten och behovet av ett toalettbesök mig upp. Går ut i matsalen och möts av tystnaden o mörkret. Tänder lampan, ingen katt, ingen hund. Tittar in i köket, ekar tomt, går in i vardagsrummet där jag möts av snarkningar från nån av hundarna. Både Diez & Boss sover gott i soffan. När allt är avklarat går jag in i sängen igen och så börjar tassandet igen. Denna gången ber jag den som orsakar ljudet att gå och lägga sig så jag får sova. Allt blir tyst och jag somnar om gott. Vaknar på morgonen med tusen frågor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...