söndag 20 september 2009

Solnedgång o babbel

Lördagens solnedgång

Helgen är bra kort ibland, eller ganska ofta faktiskt.

Har ju varit hemma sen onsdag, då jag inte mår bra. Ledig imorgon, men på tisdag ska jag tvinga mig till jobbet, trots att jag känner mig överkörd. Har inte råd att stanna hemma nån mer dag. Jobbigt men så är det.


Det har verkligen varit en slappa helg. Inte orkat gjort något.

Benke kom hem med en present till mig i fredags. En kanon snygg vår/höst jacka. Blev super glad. Han tyckte att jag behövde piggas upp lite.

Hämtade barnen i fredags, hyrde film på kvällen. Orkade inte kolla på den utan gick o la oss innan klockan var 22.00.

Lördag så kom kompisen M med son o hund hit, så vi tog en promenad allesammans i det underbara vädret. Sen hem till oss igen så kidsen fick leka av sig resterande energi och M fick beskåda mig koka kaffe. SKulle vara duktig o göra rent kaffebryggaren tidigare i veckan. La i en liten hög med maskindiskmedel. Körde genom först 1 gång, sen 1 gång till och hundra gånger till men det förbannade diskmaskinsmedlet vill inte försvinna. Så när jag skulle koka kaffe till oss, så tog jag vattenkokaren, tog filterhållaren från bryggaren, placerade den snyggt i kaffekannan. Slog på hett vatten och voila....inget händer. Det rinner inte genom. Så efter flera stunder o evigheter nöjer vi oss med det som faktist kommit ut. Ni ska bara vet hur starkt o avsvalnat det var. Bläää


Kvällen slutade med att jag somnade i soffan, runt 22 så gick vi o la oss i sängen.

Men hann inte blunda många stunder innan Nemi o Stig slåss. Benke letar reda på dem, så de inte ska väcka barnen. Efter mycket letade hittar han dem på toaletten. Han tänder lampan o ropar på mig att jag ska komma då det är blod över hela golvet.

Kollar genom Stig, och finner blod lite här o där.Trycker åt så det ska sluta på de ställen där det blöder mest. Kollar sedan Nemi, som tur är hon vit så henne syns allt på. Vet ni? hon hade inte ett enda sår. Tror ni Stig lämnar Nemi ifred efter detta? Nenene, han följer henne vart hon än går och hon blir fly förbannad.


Idag har vi bara tagit det lugnt, fick besök av mamsen en kort stund. Tror hon kärade ner sig i Stig lite. Försökte få henne att ta honom med sig, men det gick inge vidare. Men lite sugen var hon nog.

Sen var vi hem till svärföräldrarna, pallade lite äpplen, då våra är alldeles dåliga för att göra något med. Deras äpplen var gigantiska o hårda. Fick blåsor efter kniven, då jag har gjort äppelsaft av dem. De ska stå i 3 dygn nu, så jag hoppas att det blir gott.

Fick även lite gele som svärmor gjort o aronia saft.


Nä nu ska jag hoppa in i bingen innan jag somnar, är det verkligen normalt att vara så enormt trött? Sover mer än jag gjort tidigare. Tidigare sov jag ca 4 timmar per natt. Nu sover jag minst det dubbla..

2 kommentarer:

  1. Tack vännen!! Men du...hur mår du egentligen?? Trött och mår dåligt? Har du testat dig? ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Hur går det för Stig??
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...