onsdag 28 april 2010

Bildbomb!!

Som jag lovat kommer nu före- och efter bilder på mitt boande!
Tala gärna om vad ni tycker, ros som ris!!
Gamla pannrummet ska bli förråd ~ före bilder

Förråd ~ efterbilder
På den översta bilden står idag en expedithylla från ikea och på den undre bilden kommer det att stå vanliga lagerhyllor. Det vi väntar på är att de ska vandra in från garaget till detta rum - av sig själva....

Sovrummet ~ före bilder


Sovrummet ~ efter bilder

I glipan mellan väggen o byråerna ska det upp hyllor med korgar. Dessa hyllor väntar bara på att jag ska klä dem i kontaktpapper i ekimitiation. Sen ska det upp en "låda" ovanför tvn med dold förvaring och med spots under.

Gamla kylskåpet


Nya kylskåpet
då det gamla tackade för sig

Bara vi får besök av en stark person så funderar vi på att lyfta om dörren på kylskåpet. Vad tror ni??

Fd gästrum ska bli Linus rum ~ före bilder


Linus rum ~ efter bilder

Här ska det upp en tavla som jag ska måla, bara orken och lusten faller på

Simons rum ~ före bilder


Simons rum ~ efter bilder

Det som saknas i detta rum är en tavla som jag ska måla men inte haft tid med. Det ska även upp spots i taket.

Hall ~ före bilder


Hall ~ efter bilder

Det saknas fortfarande golvlist framför panelväggen och sen ska en tröskel på plats mellan hall o garderob. Ska även sy upp draperiet som just nu är uppnålat.
F.d sovalkov ska bli garderob ~ före bilder
Garderob ~ efterbilder
Ursäkta röran, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska ha här inne eller hur.
Men vet iallafall att det ska upp en klädstång i mitten.

Linus gamla rum ska bli Gästrum ~ före bilder

Gästrum ~ efterbilder



Det som är kvar att fixa i gästrummet är golvlister där öppningen till sovalkoven har varit, ny strömbrytare och en ny taklampa (nåja, den har legat i kartong i sisådär 3 år). Där brudkistan står kommer en vägg upp (duschen som ska byggas ut).

1 kommentar:

  1. Jag e sa avundsjuk pa allt jobb du gor som blir sa bra! Erat sovrum e det snyggaste jag har sett! TApeten i hallen likasa. Trevligt nytt kylskåp, gillar spotlighten i köket.Pojkarnas rum ser ju skit tuffa ut! JAg e inte sa inne pa det svarta och vita bara for att det verkar som att alla har det, men det ar dock bra gjort. Gästrummet ser mysigt ut, gillar gardinen!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...