lördag 10 april 2010

Ett litet livstecken

Nu börjar jag sakta men säkert återvända till de levandes land. De senaste 2 veckorna har varit de jobbigaste hittills.
Förra veckan hade jag besök av foglossningar from HELL, som visserligen försvann när jag höll mig i rörelse. Tors & Fre kantades av flera, vad jag förmodar var, förvärkar. Med STORA uppmaningar av svärmör att KNIPA IHOP!
Under påskhelgen var barnen här, hostiga o småfebriga. Så vi tog det bara lugnt, ut i skogen en dag med Linda o Tindra.

Måndag spenderade vi hemma hos Nadja & Micke. Så trevligt!!
Sen kom tisdagen o jag ligger däckad i feber o hosta. Funderade många gånger om jag kommer att hosta ut bebben eller inte. På eftermiddagen kommer 2 kompisar förbi med deras 4 månaders dotter. Såå sööt och det gjorde absolut inte att man längtar ännu mer...absolut inte. Vågade inte hålla i henne eftersom jag inte ville smitta ner henne. Men gissa om jag var sugen på det.

Onsdagen kom och hostan blev värre o jag ligger i hög feber och har lyckats hosta till mig ryggskott. Känner mig såå klen o otymplig. Så där halvligger jag i soffan, en stor "flodhäst" som skriker varje gång hosta-attackerna sätter igång för det gör så djävulusiskt ont i ryggen.

Fredagens BM besök avbokades, tar mig inte dit, har ingen ork och att gå är inte att tänka på med ryggskott. Även fast det kanske bara är bra. Så på måndag ska jag dit.
Fick deklarationen i fredags. Ytterligare en bitchslap...restskatt (som vanligt) på vad jag får ut på 1 1/2 månad. Hmm kul jul!! Blir att plundra sparkontot för att kunna betala den.
Varför kan jag inte få tillbaks pengar någongång för??

Idag känner jag hur jag sakta börjar blir bättre. Ryggen är inte lika plågande och feberfri sen igår. Men hostan består och bebben ligger fortfarande kvar i magen och jag tror lillfisen försöker ställa sig upp ibland, för rätt som det är blir magen till en strut och jag tror jag ska spricka för magen töjs till bristningsgränsen.

Nä nu ska jag börja plocka skräp o då Benke är på soptippen tillsammans med Miss Ersson, så jag ska göra lite nytta tills de ska åka nästa vända.

Kram på er

1 kommentar:

  1. Hej!!
    Tänkte komma och hälsa på någon dag och göra en liten intervju så du får berätta om dina tankar kring att bli mamma... Sugen???? :))
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...