söndag 18 april 2010

Söndag

Ytterligare en vecka har gått och nästa vecka går jag in i vecka 38!! Vart tar tiden vägen?! Försöker visserligen fylla alla dagar med saker för att tiden ska gå fortare. Kan det bero på det!?!

Som jag tidigare skrev så råkade K ut för mitt extremt starka kaffe i onsdags. På torsdagen var jag ut till Lotta, fikade med henne och hennes söta dotter Alicia. Längtan efter pyret i magen blev ju bara större. Alicia var såå söt när hon satt o pratade och vinkade.
På kvällen kom Jenny förbi, en kort visit då hon fick en allergiattack pga dogsen o var tvungen att åka hem.

I fredags följde jag svärmor till Ikea då hon skulle köpa nytt kök. Köpte ljus till mormor, en strykbräda i tidig födelsedagspresent till mig från mormor, en bordslampa till gästrummet då jag gett bort den förra. Sen blev det ett badlakan med huva till bebben, några korgar till sovrummet å så en ny orkidée då jag lyckas mörda dem hela tiden.

När jag kom hem var barnen hos oss, så kul att ha dem igen.
Måste bara berätta vad Linus sa till mig.
Linus: Det blir inte kul när du ska in på BB
Jag: Varför inte då?
Linus: Nä för jag har sett på tv hur förlossning går till och det verkar inte kul.
Tycker synd om dig!! Sa åt mamma att byta kanal för jag började må illa
Såå söt han är!!!

På lördagen spacklade jag väggarna i det blivande sovrummet, slipade det senare under dagen. Kvällen avslutades med ett lager färg på väggar o tak. Sen somnade jag gott i soffan.
Idag har vi tillbringat några timmar på barnprylsförsäljningen då Linus skulle stå i cafeterian och sälja korv & fika.
Träffade på en del vänner man inte sett på länge. Bla Jossi, som jag visserligen sprungit på de senaste dagarna i div affärer, hon berättade att hon hade lite kläder mm som hon ville bli av med. Så på eftermiddagen åkte vi dit och fick en påse med kläder i blandade storlekar, ett Laban- babygym, en babytalk. Hon skulle även leta rätt på deras babysitter åt oss. 200 kr för allt detta gör att jag känner mig super nöjd. Simon & Linus passade på att leka med deras äldsta pojk.

Sen hem och tog en runda i skogen med hundarna. Skönt med slaskigt. Hundarna fick varsin sökruta mellan pinnekastning o dragkamp.
Lagade middag när vi kom hem och målade sedan ett andra lager färg på väggarna i gästrummet. Tyvärr så räckte inte färgen till alla 4 väggar, så jag begav mig ner till källaren. Letade reda på färgslattar i snarlika kulörer och 10 burkar senare har jag lyckats få till ett härlig färg. 3 liter blev det allt som allt. Så nu har jag en kulör som bara vi har! Ska lägga in för- och efterbilder vid tillfälle.
Nu ligger Walle i mitt knä o försöker få uppmärksamheten riktad till honom. Mjölktrampar på magen, bebben sparkar tillbaks i försvar.

Just ja, låg i sängen igår med hundarna. Bebben började liva runt i magen, vilket Diez uppmärksammade och började dutta på magen med nosen. Häftigt!!

Här kommer 2 bilder som K tog i onsdags.
Jag med Boss & Diez utanför huset

Jag & Diez


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...