söndag 25 april 2010

Sorry gott folk...

men det blir inga bilder som jag lovat.
Anledningen?? Jo, min kära mormor snubblade över Diezel i fredags och resultatet blev att jag o mamma körde henne till akuten i lördags morse för hon fick bara mer och mer ont. Röntgen visade som tur inte några benbrott, men hon är bra dålig. Hon har sovit sen kl 16 i lördags och sover fortfarande. Jaja det där lät knepigt, hon har ju inte sovit konstant utan är ju upp för att halta in på toa eller ut för att äta då vi tvingar henne. Annars hade hon fortfarande inte ätit, hon är inge hungrig säger hon.

Hon berättade att hon skulle vända sig om och gå ut i köket till mig, vad hon inte såg var att Diezel stod stilla bakom henne, och när hon trampade på honom försökte hon hoppa (?) över honom. Detta gick ju inte alls bra, utan jorden dragningskraft gjorde sitt (mormors uttryck).
Hade varit mycket bättre om hon fortsatt trampa på honom, för han tål det istället för att hon ska hoppa över något som är 1 meter kortare än henne.

Antagligen skrev hon ut sig själv efter 6 timmar på akuten, i den stunden som mamma var bort o handlade i cafeterian då mormor hade ett blodtrycksfall, detta enligt mig för att hon höll på att drabbas av spunksjukan. Hon kan helt enkelt inte ligga still.
Så läkarna gjorde inte klart alla undersökningar som skulle göras.
Men så igår eftermiddag blev hon mycket sämre, hon vägrade följa med in på lasarettet igen. Ringer sjukvårdsrådgivningen och de tycker att jag ska åka in med henne. Men eftersom hon vägrade kunde jag inget göra enligt dem. Så mamma kom hit igen och sov här en natt till för att hjälpa mig att hålla koll på mormor. Under en av mormors vakna stunder säger hon: "Jag förstår inte att skickade hem mig när jag var sååå dålig". Mamma tittar på henne o sa att hon hade sagt till läkaren att allt var bra. "Jaa svarar mormor, men de ska kunna se på en patient om de ljuger eller inte" Jo visst tjena mittbena....

Så av denna anledning vill jag inte ränna runt i bla gästrummet o fixa o dona o fota. Inte nu när hon behöver lugn o ro. Men jag ska försöka fixa bilder under veckan iaf.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...