onsdag 28 april 2010

Barnvagnen!!

Mamma har hämtat ut barnvagnen åt oss! Såå nyfiken på att se hur den ser ut då vi gjorde en specialare då vi har hundarna.
Läder - för att de tål ljus bättre och lättare att hålla rent
Sportchassit - för att den är tyngre, perfekt då man går med hundarna. Om inte annat så får man mer motion under promenaderna hihi!!

Mamma sa att den är mycket finare i verkligheten än på bild, personalen på Babyproffsen sa att de bara stått och beundrat den hela dagen. Kunder hade velat prova den och röra vid den, tyckt att den var underbar. Men personalen hade satt upp en Rör ej-skylt.
Tror ni man blir mer nyfiken???

I måndags träffade jag Naddis & Jason. En underbar dag och Nadja hade köpt så fiiiin tröja o tossor till bebben och fina örhängen till mig... me so happy! Jason ville att jag skulle sova över hos dem. Sa att jag skulle sova på soffan. Då sa jag att han får sova på soffan så sover jag i hans säng. Men det gick inte sa han, för då går sängen sönder för jag har så stor mage. Naddis sa att det var för att jag hade en bebis i magen. Nej sa han det är bara mat!! Haha han är såå söööt! Barn är bara för goa!

I tisdags var det besök hos BM. Sf-måttet stod still sen förra gången. Min BM trodde att det berodde på att jag är sjuk.
Sen på kvällen kom Linda hit, även hon hade köpt så fina kläder till bebben.
Vill pröva alla kläder på en gång!!

Av mamma i födelsedagspresent fick jag ett jättefin skål som hon köpt i thailand. Duschtvål o bodymilk ur serien Kings and queens. Och en jätte fin dress som hon stickat till bebben. Måste lägga in bilder på dem. Av mormor fick jag en efterlängtad stryckbräda, så jag chockade Benke med att stryka och jag tror det 12 åriga strykjärnet fick sig en chock med. Det är i stort sett oanvänt.... Igår köpte mormor mig nya skor, hon sa att hon skämdes över mina gamla gympadojjor. Jaja jag vet att de är trasiga o så, men jädrans vad sköna de är att gå i. Men mormor tycker att jag ska ha nya och framför allt hela skor när jag åker in på BB. Så de fick bli en mamma-present. Helt underbart med nya dojjor. Men de ska jag inte använda i skogen. Då tar jag de gamla

Idag har jag jagat tid åt mormor på vårdcentralen utan resultat. Ska ringa i morgonbitti igen och hoppas på att få en tid. Denna gången beror det inte på hennes fall utan pga att hon har sån hosta och hostar illgrönt slem. Eftersom hon lätt får lunginflammation vill jag att hon ska få vård i tid. Hon hade kåvepenin utskrivet så hon tog en tabl imorse. Vad tror ni hände?? Hon fick en allergi chock. Ville köra in henne på akuten, men hon vägrade. Hon tog en allergitabl och gick o la sig. Som tur var hjälpte den efter en stund. Men jösses detta måste vara hennes oturs vecka! Eftersom hon inte vill till läkaren så köpte jag henne en korsordstidning o en ask med halstabletter. När hon frågade vad de kostade sa jag: Ett leende och ett besök hos doktorn!!

Nä nu ska jag ge dogsen mat och sen hoppa i bingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...