fredag 18 februari 2011

Fredag

Fick ett samtal igår kväll, mamma är dålig igen och var på väg till lasarettet. Kunde inte sova så jag bakade 5 plåtar bullar inatt, när klockan var halv 2 ringer mormor och säger att mamma ligger inlagd för observation. Oroligheten kryper i kroppen och kunde inte somna. Tittar på klockan sista gången 04.20. Vaknar sen av att klockan ringer drygt en timme senare.
Går upp efter en stund, byter en gigantisk bajsblöja, upptäcker att pannan larmar om att något är fel. Leta nummer till firman som installerat pannan. Tröttheten pickar i mitt huvud, bästa Jenny kommer och vi jagar bort tröttheten med en kanna kaffe.
Mamma ligger nu inlagd på hjärtavdelningen och som jag förstått så är läget oförändrat.
Åker till Falun i helgen för att hälsa på min älskade mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...