fredag 25 februari 2011

Mardrömsveckan börjar...

Under denna helg och veckan som kommer är en vecka då jag inte ger mig ut om jag absolut inte är tvungen. Sportlovsvecka och vasaloppsveckan - en mardröm enligt mig. Glad att man är mammaledig så jag inte behöver ge mig in i en fight med att finna en plats på vägarna.
I Mora kommun bor ca 21 000 personer, omkring 54 000 skidåkare har anmält sig till att plåga sig ute i spåren. Då är det bara ÅKARE. Dessa har garanterat med sig någon anhörig, låt säga att de har en person med sig, så är vi uppe i 108 000 personen som invaderar lilla Mora. Då har jag inte räknat med de som har sportlov samma vecka som vasaloppet, det är nästan 4 ggr så mycket personer som vanligt. Tankade bilarna i onsdags och glad är jag för det, för på torsdagen var priset höjt med en krona.
Visst det är bra för kommunen, då turister o skidåkare massinvaderar Mora. Alla tjänar på det. Men fy f*n vilken mardröm det är att bege sig ut å handla eller befinna sig i trafiken.
Borde nog införa en tradition att åka utomlands varje år vid denna tid så man slipper eländet...
Kom just på att jag måste handla...jag som trodde att jag inte behövde, att allt var klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...