lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Ja, dagen började med att jag försov mig, skulle gått upp tidigare, men sov så dåligt i natt att klockans alarm inte nådde mina öron i tid. Så det blev att stressa upp, göra mig i ordning, göra glassen som vi skulle ha till efterrätt ikväll. Skulle dock ha gjort det igår, men det försvann ur mitt minne. Kom till jobbet i tid iallafall. Såg till min lycka att tapeten som jag satte upp bakom kassan igår fortfarande satt kvar idag (trots att det var fredagen den 13:e igår). Jobbet förflöt alldeles för lugnt. Hjälptes åt jag o min arbetskamrat med att skruva ihop en hylla från Byggtillbehör. Gick bra, men det bidde några delar över som vi inte kom på vart de skulle sitta någonstans. Fick liksom ingen beskrivning med utan vi fick försöka klura ut hur de skulle vara.
Sen hem, städa, åka å panikhandla (glömt köpa lök till middagen), ta en snabbdusch. Sen laga indiska mat. Min sambo gjorde Tikka Masala och jag gjorde Biff Korma. Vi bjöd hit svärföräldrarna, Micke o min Mamma på födelsedagsmiddag. Benke fyllde år i torsdags, så vi passade på att fira idag. Till maten blev det naturligtvis basmati-ris, vin/öl/eller vatten om så önskades. Haha laga mat för hela grannskapet. Blev lite väl mkt mat, skulle kunna bjuda laget runt här i byn.
Efteråt blev det kaffe och hemmagjord hjortron glass...mumma!

Nu sitter vi i soffan o ser på film. Hundarna snarkar gott efter denna dag.
Imorgon ska vi till orsa o tapetserar en fondvägg.

Ha det gott goa läsare
Kram

1 kommentar:

  1. Vilken mat, vilken bragd... ;)
    Är själv ingen mästerkock så jag är djupt imponerad!
    Var jobbar du egentligen? har aldrig fått kläm på det.
    Kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...