måndag 23 februari 2009

Jag älskar mina hundar, men deras hemska fisar är en annan historia

Rättare sagt, hemska är att underdriva. OK om du är en hundälskare, som jag, så älskar du din/dina hundar och allt med dem - även deras illaluktande fisar. Tror aldrig att jag någonsin kommer bli immun mot dessa luftföroreningar. Många gånger they knocks us out. Hittade ingen bättre mening på svenska. Om det inte hjälper att dra tröjan över näsan, så blir det att illa kvickt fly fältet för att inte andas in dessa hemskheter i lungorna. Jag menar, det kan ju inte vara bra att andas in dessa gaser?
Gissa om det är pinsamt när man har gäster. Plötsligt dyker ett grönt, blött, stinkade moln upp från ingenstans och doften av ruttna ägg blandar sig med syret och sakta vandrar det upp mot allas näsborrar. Alla tar sig för näsan och en annan kläcker ur sig; Men fy f*n Diezel/Boss... Sen får man visst-skyll-på-hunden-gud-vad-lågt-vi-vet-att-det-var-du-blickar från gästerna. Gissa om det är pinsamt då man ser hur gästernas hudton går från vanlig hudfärgston, vad det nu är, till grönaktig och man gör situationen ännu värre då man säger: Men det är SANT! Det är hundarna som fiser!
Vet inte vad det är med våra hundar, de fiser så blommorna vissnar, rapar en i ansiktet eller vad som är ännu värre GÄSTERS ansikten. SNACKA om ouppfostrade hundar.
Kan man lära hundar att INTE fisa i människors omgivning.
Vi har dem inte längre i sovrummet pga att den enkla anledning att vi vill andas ren luft, nåja så ren luft det bara går att få inomhus. Fast jag sov ju relativt bra då de sov inne hos oss. Kan anledningen vara så enkel att det berodde på deras fisar blev ett toxin i min hjärna och pga syrebrist i hjärnan somnade jag gott...
Kanske är värt att testa den teorin å se om man kan få en god sömn, en natt för en gångs skull.
Funkar det, ja då kanske det kan bli en bra affärsidé.
Har du sömnproblem? Använd er av vår unika metod. Köp Amstaffarnas analagaser på burk och sov som en princessa/prins. Bara att öppna burken, placera den närma sängen, andas in och känn hur du sakta förlorar medvetandet...öhm hur du sakta somnar.
Vanliga biverkningar: Illamående, förändrad ansiktsfärg.
Mindre vanliga: Huvudvärk
Sällsynta biverkningar: Hallucinationer
Kanske kan vara nåt....NOT!!

1 kommentar:

  1. Idag träffade jag en amstaffbebis!! Den var såååååååååååå glaaaaaaaaaaaad och pussig och jag blev alldeles knäsvag :))
    Men fisar?? Uuuhhh
    Låter inte så kul ;)
    Nu när vi skaffat katter blev vi så förvånade över att de var så renliga... de klarade allt helt SJÄLVA!! Och inga rapar i ansiktet eller stora fisbomber.
    Fantastiskt! ;)
    Kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...