lördag 21 februari 2009

Födelsedag igen

Imorgon fyller Linus 9 år. Så mycket som skulle ha hunnits med innan dess. Men pga av min värk har jag inte vara tiptop denna vecka. Så nu står jag här i sista sekunden å bakar, å bakar. Har under kvällen bakat ca 40 vaniljbullar, en gräddtårta och en princesstårta. Nåja, gräddtårtan är inte klar ännu. Ska garnera den imorgon bitti innan jag åker till jobbet. Börjar klockan 10. Jobbar till kl 14. Sen hem och hoppa ur arbetskläderna och börja pula med dukning innan släkten kommer. Skulle ha hunnit med att städa huset också. Men de senaste två dagarna har jag tagit mig en genomkörare av barnens båda rum. Möblerat om deras rum, slängt trasiga leksaker, burit ner leksaker som de inte leker med längre, städat från golv till tak, bäddat rent. Sen slutade sambon tidigare idag så vi hann handla mat och presenter innan vi hämtade barnen hos deras mormor o moster. Åkte till affären strax innan 20.00 och handlade läsk, som vi tidigare glömt. Hinner hem lagom till Eureka börjar kl 20.00. Tar en stunds vila och ser på det. Runt halv 9 när jag börjar prata om tårtorna, att de måste göras, så inser jag att jag glömt köpa garnering och marispan. Så direkt efter Eureka, fick jag slänga mig i bilen igen o köra till affären. Sen hem och börja baka tårtor. Nu har jag precis satt igång en diskmaskin och inser att det är slut på diskmedel. Men får handla nytt innan eller efter jobbet imorgon.
Känner mig helt slutkörd. Sovit dåligt nu i 2 veckor, värken är värre än vanligt och jag har fortfarande hur mkt som helst jag skulle ha gjort innan imorgon. Tack och lov har sambon lovat att dammsuga huset imorgon.....

Bara denna helg är slut med firandet tillsammans med släkt på lördagen, vänner och hockeyträning på söndag, ska jag passa på och träna mer med dogsen. De har inte fått någon rikig träning denna vecka, bara promenader. Har dåligt samvete över det. Fast å andra sidan kan de kanske vara bra med en vilovecka för oss allihopa....


En bild från i somras, 9:e juli. Boss är här 4 månader och Diezel 2 år. Promenad längs en skogsväg. Åh va jag längtar till sommar och värme. Så trött på snön just nu. Kommer bara mer och mer av den varan. Men hade det varit en vinter utan snö, ja då hade man klagat då med. Snacka om i-landsproblem....

Nä nu ska jag ta hand om köket, ta hand om allt mjöl som har en tendens att hamna överallt när jag bakar. Sen ska jag packa ner bullarna i påsar, ta hand om lite kläder som jag har en tendens att strö omkring mig. Målet är att hinna med att ta en sista genomgång av badrummet o gästtoan. Om jag inte stupat innan dess vill säga.

God natt med er kära vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...