måndag 9 februari 2009

Trötter...

Är så oerhört trött och seg idag. Känner mig totalt utpumpad på energi.
Vädret är ju kanon, men inte verkar jag bli nå piggare för det. Sovit så fruktansvärt dåligt sen i söndags. Så mycket som händer runt omkring just nu, kanske därför.
Men ska ut i skogen med hundarna om nån timme, ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran.
Håller på och samlar ork för att kunna ta hand om tvätten, som kommit i sista hand den senaste tiden. Nä blir nog att rensa ur garderoben, så det inte blir så möe tvätt hihi.

Helgen har bara sprungit iväg. I fredags hämtade vi barnen på fritids, sen gick jag och en kompis på en timmes promenad innan vi åkte hem. Lagade en sen middag, medans äldsta pojken gjorde läxan och sambon och yngsta pojken var ute och skottade gårdsplanen.
Lördagen åkte vi till orsa, jag hjälpte svärmor med att sätta upp easy-cover medans sambon och hans systerson åkte ut med hundarna i skogen. Det var så mycket snö att hundarna försvann under den, så för att de skulle ta sig fram så fick hundarna hoppa. Så gissa om de var slut när de kom tillbaks. Sen bjöd svärföräldrarna på porterstek...mumma!!
Sen åkte vi hem och bänka oss i soffan och såg på filmen Snowbuddies med barnen. Underbar film. Kunde inte somna den natten, låg o stirrade ut i mörkret fram till 05.00 sen gick jag ut på tomten med Boss och efter en liten stund gick vi in och jag somnade ganska så snart tror jag. För att sen vakna kl 08 då barnen gick upp.
Söndagen i säg bara försvann. Började röja ur gästrummet, sen laga en tidig middag för att sen åka in till orsa. Linus hade hockey träning så Benke o Micke följde med så stannade jag o Simon hos farmor o farfar. Gick en runda med Boss, för att sedan ta ut Diezel på en promenad. Men då hade temperaturen sjunkit och Diez började få köldkramp, så vi joggade rundan. Haha ingen vacker syn att se mig springa, trodde aldrig att jag skulle säga detta, men det var faktiskt rikigt skönt att jogga. Så det kommer jag nog (förhoppningsvis) fortsätta med. Kommer börja lite lätt med Diezel för att sen öka upp både tempo och längd när åtminstonde jag är redo för det. Sen till sommaren vill jag börja jogga med Boss. Än så länge är han för liten, han måste växa lite mer innan vi kan börja lite smått. Lill-killen blir 1 år om 1 månad. Jösses vart tar tiden vägen??
Söndags kvällen, ja vad ska jag säga hihi. Den fördrev vi med skratt tillsammans med kompisar.
Kunde inte sova inatt heller, somnade tidigt på morgonen. Sen ringde telefonen runt 12.00 gissa om jag fick panik. Hatar att sova på dagen. Känns som om hela dagen blir förstörd.
Nää nu ska jag ta och palla mig ner i källaren för att sen ge oss ut i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...