torsdag 5 februari 2009

Är man klantig eller är man klantig

Ja, vad ska man säga?! Min sambo lär inte blir förvånad när jag berättar vad jag har lyckats med. För att göra en lång historia kort så fick jag två böcker av mormor för någon månad sen om möbelrenoveringar. Har bestämt mig för att måla om det gamla skrivbordet i "shabby-chick" stil. Kände hur kreativiteten börja flöda, men eftersom jag inte har någon färg till skrivbordet så droppade jag idén.
Mellan tvättmaskinerna började jag plocka i huset o insåg att det otroligt snygga papperskassen från ICA var full med tidningar o reklam så jag bar ut den på altan så vi kan åka bort med den sen. Men så insåg jag att det skulle vara mer tilltalande ut med ett snyggt tidningsställ istället för en papperskasse med ICA text. Men eftersom ekonomin inte tillåter ett nytt nu så kom jag på att det ska finnas en trälåda nere i källaren någonstans. Sagt o gjort så gick jag ner å letade o fann vad jag sökte. Såg sedan att jag hade en burk med oljebets kvar efter att jag gjorde om ett soffbord. Tog upp det jag behövde, la ut tidningspapper på bordet och satte igång o betsa lådan vit. Lådan gjorde sina rörelser när jag gick över med betsen. Vilket gjorde att burken följde med i samma rörelser. Tänkte att den kommer säkert gå i backen om jag inte tar det lugnt. Så jag var försiktig o allt stod still.....tills jag glömde bort det. Och när jag hade en sida kvar på utsidan så small det till och olyckan var ett faktum. Så över ekparketten låg vitbets i en jätte fin pöl med vit bets, väggarna var fint pryda med vita stänk, det mörka bordet och den mörka kökssoffan. Gissa om jag rabbla upp varenda svordom jag kunde på både svenska, engelska och tyska. Eftersom färgen var slut och jag hade en sida kvar plus insidan kvar började jag sleva upp färgen o fortsätte måla. När det var klart så blev det operation städning. Med diverse lösningsmedel fick jag det faktiskt rent. La allt papper, disktrasa, handduk o kökssvamp i en påse då det slog mig att det faktiskt var självantändligt. Så jag tog påsen o gick mot öppna spisen, men ändrade mig. Tänk om det blir en explosion och vips så har jag en ny frilla. Så jag gick till städskåpet o tog fram en hink så kunde jag blötlägga allt. Men sen slog det mig att blötlägga papper inte var så frestande, måste ju ta hand om det sen. Då kom jag på att vi har ju en "tattartunna" ute som fick fått av grannarna. Så hoppa i skorna, o sprang ut med påsen. Så nu ligger den där.
Nu återstår det bara att vaxa lådan, hoppas det funkar bättre.
Appråpå klantig, när jag var ut på altanen hittade jag en påse med målarfärg, färg som jag skulle ha målat trappen ute med, i somras. Men pga av vädret så blev det inte av. Hoppas bara att jag ska kunna måla den i sommar, om inte färgen har nu har frysit. Men men får la köpa en ny till sommaren i värsta fall.
Nä nu ska jag göra mig i ordning, mannen kommer snart hem å då ska vi ut i skogen med dogsen på en gång.
Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...