söndag 22 februari 2009

Söndag...

Söndagar och måndagar måste la ändå vara en av de tråkigaste dagarna på hela veckan. Söndagarna för att det är slutet på veckan och helgen, och måndagen början på en ny arbetsvecka....
Idag har vi tagit det lugnt, tog en längre promenad med Diez och Boss på fm, var för sig. För att få lite ensamträning med dem. Vi fick pulsa större delarna av promenaden. Plogbilen hade inte hunnit med de små byvägarna ännu. Men det är ju bara positivt, det blir bara mer träning.
Mamma kom förbi en sväng med lite köttfärs, prinskorv och andra saker från mormor. Hon har varit hos henne under helgen. Men vädret är ju inte det mest optimala för att köra bil i. Snön har vräkt ner hela helgen. Såååå trött på snön. Vill ha vår, en vacker sådan, men solsken och vårblommor.

Har tappat orken, så mycket jag vill göra men har ingen ork. Känner mig så slutkörd rent mentalt. Kanske beror det på några veckor med dålig sömn. Eller så finns det en engergitjuv i min närhet.

Benke och Linus åkte in Orsa för hockeyträning, medans jag och Simon stannade hemma. Vi satt och spelade x-box en stund och lill-killen spöade skiten ur mig på ett motorcykelspel. Sen spelade vi ett annat spel, där flera kända action hjältar var med. När jag åkte på stryk av en bad guy, så vrålar Simon: " Ingen slår den jag håller på och lär" sen fortsatte han spela.

Nu har barnen lagt sig, sitter och samlar kraft för att gå ut och skotta snö, nu när det är uppehåll.

Har föresten sökt jobb i Falun idag, som butikssäljare på Indiska. Men frågan är om det är lönt att pendla till Falun för deltid. Men måste ju söka jobb, behöver ett jobb.
Men men framtiden får utvisa hur det blir. Hoppas ju på anställning här i mora, men det ser inte så ljust ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...