tisdag 3 februari 2009

Glöm gamla projekt...

...och börja med nya. Ja det verkar vara så som jag är funtad. Börjar med en sak, men så fort jag tröttnat eller om något inte riktigt går som jag hade tänkt mig så struntar jag i det och börjar med något helt annat. Snacka om att verkligen ge upp vid hinder. Kanske blir ett bra nyårslöfte...till nästa år.
I detta fall så hade jag STORA planer på att röja i källaren, hur långt kom jag?? En kartong sen gav jag upp. Visste inte vad jag skulle börja. Men under min korta vistelse i källaren hitta jag ett gammalt skrivbord, från 20-talet tror ja. Kanske har skrivit om det, kommer inte ihåg. Men iaf så har jag haft lite små dåligt samvete över att det ska stå nere i källaren. Så nu kom jag på att den kunde stå uppe i gästrummet, så har jag en plats där jag kan sitta och sy, om lusten någongång kommer till mig vill säga. Men jag tycker inte om färgen på skrivbordet. Vet inte riktigt om det är lönn som blvit väldigt gul eller om det är teak som är ljus. Mamma tyckte att jag kunde lasera den. Var helt med på den idén, men när jag börja fundera så insåg jag att det kommer att vara ett projekt som inte blir av, eftersom jag isåfall måste slipa av all lack. Hmm inte min melodi precis. Så jag är nästan helt säker på att jag ska täckmåla den i nån vitkulör och sen "skava" av lite färg för att få den att se "gammal" ut. Men frågan är om jag förstör värdet på den eller är det något värde på den?
I allafall om det blir av så funderar jag på att måla en stol i äldre modell vit och sen klä om dynan i ett svartvit randigt tyg. Sy några kuddfodral i svartvitt, och kanske måla om väggarna vita (idag är 2 väggar beige och 2 väggar ljusblå. (barnens gamla rum). Måla dem vita så jag kan hänga upp kommande tavlor.

Sen har jag ju 4 projekt i källaren som väntar. Tvättstugan, trappen + hallen, pannrummet och att rensa upp i röran. I pannrummet, som även ska fungera som rökrum, behöver bara en till omgång med vitfärg på väggar och tak, och golvet en till vända med grå färg. Sen tänkte jag göra en stor väggmålning i form av Modesty som ska gå i svart över ena kortsidan. Sen ska jag måla två stolar svarta eller vita och klä dem i svartvit randigt tyg. Blir nog snyggt tror jag. Ska lägga in en bild det årtionde som det blir av hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...